نادر کاظمی روز پنجشنبه در جلسه شورای پدافند غیر عامل شهرستان مهاباد افزود: هدف از تشکیل شورای پدافند غیرعامل در استان مقابله با تهدیدات احتمالی با فرهنگ سازی مناسب، آموزش همگانی و نهادینه کردن موضوع پدافند غیرعامل در جامعه به ویژه مسئولان دستگاه ها است.
وی با بیان اینکه در طول 40 سال گذشته استکبار جهانی همواره به فکر مکر و حیله علیه نظام و انقلاب است، اظهار کرد: تهدیدات دشمن بیشتر با تمرکز بر خطرات زیست محیطی و سایبری است که با آمادگی و آگاهی لازم برای مقابله با آن برنامه ریزی می کنیم.
کاظمی گفت: با تشکیل کارگروه های تخصصی و گروه های ارزیابی، تهدیدات احتمالی شناسایی و به شورای پدافند غیرعامل ارائه و براساس آن تصمیمات مناسب گرفته می شود.
کارشناس سایبری اداره کل پدافند غیرعامل استان آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: بیگانگان به 70 درصد فضای مجازی کشور نفوذ کردند و 8 هزار کانال از خارج مرزها در این فضا فعالیت می کنند.
علیرضا سهندی با بیان اینکه فضای مجازی یکی از سه ضلع اختشاشات اخیر در کشور بود، گفت: تجربیات قرارگاه سایبری استان به مراکز حساس و مهم شهرستان ها ارسال می شود تا با رعایت آنها اقدامات محافظتی تهدیدات را به حداقل برسانیم.
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد نیز در این جلسه با بیان اینکه کشور توسط نظام سلطه همواره مورد تهدید است، گفت: شناسایی، آشکارسازی و پیش بینی سه مرحله اصلی در کاهش و کنترل خطرات جنگ نرم و بیوتروریسم است.
ایرج شجاعی با اشاره به اقدامات پدافند غیرعامل در نهادهای دولتی، اظهار کرد: هزینه پیشگیری از تهدیدات زیست محیطی و سایبری بسیار کمتر از هزینه مقابله با آن است.
جلسه شورای پدافند غیرعامل هر 2 ماه یک بار در کل شهرستان های آذربایجان غربی برگزار می شود.
شهرستان مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
/3072/3093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.