عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس شورای اسلامی گفت: زندگی مسالمت آمیز پیروان ادیان الهی در ایران خاری بر چشم دشمنان نظام است که هنوز نتوانسته اند شکافی در بین مردم ایجاد کنند.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، شهروز برزگر کلشانی در آیین جشن دهه فجر هموطنان مسیحی در سالن اجتماعات روستای خسرو آباد سلماس با تبریک ایام دهه فجر به تمام مردم ایران گفت: جای بسی خوشحالی است که همه اقلیت‌های دینی با اتحاد و ارامش در ایران در کنار یکدیگر  زندگی می‌کنند .

برزگر اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی در ایران برای اقلیت های دینی بابرکت بود چرا که حقوق تمام ادیان توحیدی و اقلیتهای دینی در کمال اتحاد محترم شمرده شد.

نماینده مردم سلماس و عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس تقدیم شهدای  مسیحی را در دوران دفاع مقدس نشانه همدلی جامعه اقلیت‌های دینی کشور با مردم ایران اسلامی در مسیر دفاع از کیان این مرز و بوم عنوان کرد و ادامه داد: شهدای ارامنه و مسیحی تمام هستی خود را در راه حفظ کشور و صیانت از تمامیت ارضی این مرز و بوم فدا کردند .

کشیش هرمز اصلانی نیز در این مراسم با تبریک سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: روند فعالیتهای مختلف اجتماعی و دینی و نیز زندگی پیروان ادیان الهی در ایران تحت تاثیر دستاوردهای انقلاب اسلامی اکنون بسیار مشهود و ملموس است و با پیروزی این حرکت بزرگ مردمی زندگی توام با اتحاد بین ادیان توحیدی در کشور عینیت پیدا کرد.

وی افزود: مردم عزتمند ایران جدای از هر فرقه و مذهبی در کمال آرامش در کنار یکدیگر زندگی می کنند و در سال های بعد از پیروزی انقلاب همواره تاکید کرده ایم به قیومیت کشور بیگانه نیاز نداشته و هر مشکلی را در چارچوب نظام می توانیم حل کنیم.

کشیش اصلانی خاطرنشان کرد: امنیت و آزادی موجود در پیروان اقلیتهای دینی ایرانی مثال زدنی است و دشمنان باید بدانند که هیچ توطئه و اختلافی نخواهد توانست این امنیت و اتحاد وآرامش را در میان مردم ایران خدشه دار کند.

جواد جبارزاده فرماندار سلماس هم در این مراسم گفت: در طول سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان همیشه خواسته اند با اختلاف افکنی بین قومیت ها و مذاهب، منافع خودرا تامین کنند اما هوشیاری و وحدت بین مردم ایران فارغ از هر مذهب و فرقه ای، آنان را از رسیدن به اهدافشان بازداشته است.

جبارزاده با اشاره به پیشرفت های کشور در عرصه های مختلف اظهار کرد: پیشرفتهای ایران در زمینه های نظامی، علمی، پژوهشی ، هسته ای و پزشکی همه و همه در سایه وحدت و تلاش مردم حاصل شده و ایران را به عنوان یکی از برترین کشورهای منطقه و جهان مطرح ساخته است.

عباس محمدزاده بخشدار مرکزی سلماس نیزدر این مراسم ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: ایران اسلامی جامعه ای از اقوام مختلف است که همچون شعاع های یک نور واحد درتمام سرزمین پهناور ابران پراکنده شده اند.

محمدزاده یادآور شد: نمونه بارز مشارکت و همدلی اقیلت های دینی در حفظ و صیانت از کشور و آرمانهای انقلاب اسلامی، تقدیم شهدای مسیحی در دوران دفاع مقدس و مشارکت فعال در راهپیمایی ها و انتخابات ها می باشد.

به گزارش ایسنا، این مراسم با اهداء جوایز به تعدادی از اقلیت‌های دینی به پایان رسید .

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.