به گزارش ایرنا، نصرت پیرمحمدی، مختار پرقدرت و قوچعلی ستاره چشم سه استاد صنایع دستی آذربایجان غربی بودند که با توجه به سال ها فعالیت آنان به ترتیب در هنرهای کنده کاری، ریزه کاری و منبت چوب، برای نصب پلاک استاد هنر انتخاب شدند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی روز پنجشنبه در حاشیه این آیین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این طرح ملی در راستای ارج نهادن به سال ها تلاش هنرمندان صنایع دستی به اجرا در می آید که از استان ما، سه استاد به این منظور انتخاب شده است.
جلیل جباری افزود: این اقدام کمترین کاری است که می توان در راستای توجه به پیشکسوتان صنایع دستی در آذربایجان غربی انجام داد.
وی اضافه کرد: توسعه بازار آثار فاخر صنایع دستی در آذربایجان غربی یک ضرورت است و می تواند زمینه ارتقای معیشتی این افراد را نیز موجب شود.
وی اظهار کرد: یکی از مهمترین اقداماتی که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به آن اهتمام کرده است، راه اندازی غرفه های مربوط به این هنرصنعت در تهران است که میهمانان این سازمان از کشورهای مختلف دنیا، نمایندگان مجلس و سفرای کشورهای مختلف از آن بازدید کرده و با ظرفیت های صنایع دستی استان های مختلف آشنا می شوند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی بیان کرد: می توان آثار هنرمندان صنایع دستی این استان را نیز در آن غرفه ها در معرض دید میهمانان قرار داد تا زمینه درآمدزایی برای هنرمندان استانی نیز فراهم شود.
جباری از بازدید تخصصی مدیران میراث فرهنگی آذربایجان غربی از طرح های مرمت آثار تاریخی استان خبر داد و گفت: طرح های مرمتی به صورت مستمر در جای جای استان به ویژه ارومیه به اجرا در می آید که برای بررسی نحوه فعالیت، مشکلات پیش رو و اقدامات انجام شده در این خصوص به صورت مستمر از آنها بازدید می کنیم.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی یکی از استان های غنی در حوزه صنایع دستی به شمار می رود و آثار زیادی از جمله ریزه کاری، کنده کاری، منبت و دیگر صنایع دستی در این استان تولید می شود.
2093/3072
** خبرنگار: صابر چهرقانی ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.