میرعلی اکبر بنی هاشمی عصر روز چهارشنبه در بازدید ناصر حضرتی رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی از زندان مرکزی ارومیه افزود: زندانیان آزاد شده می توانند به کمک این کارآفرینان در کارگاه های تولیدی و اشتغال زایی به کارگیری شوند که این امر ضمن کسب درآمد برای خانواده زندانیان، از بازگشت مجدد این افراد به زندان نیز جلوگیری می کند.
وی اضافه کرد: هنوز دیدگاه جامعه نسبت به فرد زندانی خوب نیست و شرکت ها وکارگاه های دولتی و خصوصی برای به کارگیری این افراد تعلل می کنند که امیدواریم این فرهنگ تغییر یابد.
وی با اشاره به تراکم جمعیت کیفری زندان های آذربایجان غربی اظهار کرد: با توجه به بافت فیزیکی و ظرفیت موجود زندان ها ی استان ،تراکم جمعیت زندانی به یکی از دغدغه های اصلی ما تبدیل شده است و از مسئولان انتظار داریم برای این چالش چاره اندیشی کنند .
وی بیان کرد: با توجه به اینکه در برخی شهر های آذربایجان غربی، زندان یا حتی بازداشتگاه وجود ندارد، علاوه بر به ایجاد مشکلات فراوان برای خانواده ها جهت پیگیری مشکلات زندانیان، برای اعزام و بدرقه محکومان به مراجع قضائی دچار چالش های فراوانی می شوند.
مدیرکل زندان های آذربایجان غربی گفت: البته تراکم جمعیت کیفری در زندان های استان مانع از فعالیت های اصلاحی و تربیتی نیست و اقدامات اصلاحی خوبی در حوزه آموزش های قرآنی، فرهنگی، معارف دینی، مهارت های حرفه ای و اشتغالزا و آموزش های علمی ازجمله کلاس هایی برای دریافت دیپلم برای زندانیان انجام می شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی با قدردانی از برنامه های فرهنگی، اشتغال زا، اصلاحی و تربیتی در زندان های استان افزود: با وجود کمبودهای زیاد و تراکم جمعیت کیفری، مدیران به خوبی زندان های استان را مدیریت کرده و برای زندانیان و خانواده آنان اقدامات لازم را انجام می دهند.
ناصر حضرتی برای رفع کمبودها و مشکلات اعتباری زندان ها، قول مساعد داد.
به گزارش ایرنا، اقدامات اصلاحی و تربیتی در سال های اخیر در زندان های کشور و آذربایجان غربی مورد توجه قرار گرفته که در این راستا، صدها نفر آموزش های لازم را فرا گرفته اند.
8137/2093
خبر: سیده فاطمه سجادی ** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.