مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت:احداث بیش از 1500 واحد مسکونی درمناطق زلزله زده کرمانشاه به آذربایجان غربی  واگذار شده است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی محمود بدلی در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص اقدامات این ارگان در زلزله اخیر کرمانشاه افزود: بازسازی و احداث واحدهای اسیب دیده منطقه دالاهو کرمانشاه به آذربایجان غربی محول شده که پس از بازررسی از 6 هزار واحد از مجموع واحدهای خسارت دیده مناطق زلزله زده کرمانشاه احداث 1521 واحد در دستور کار قرارگرفته وتاکنون  800 واحد انعقاد قرارداد شده و به بانک های عامل معرفی شده است.

وی بازسازی شهرستان دالاهو با 3 شهر و 143 روستا به این اداره کل سپرده شده است  گفت : از 1521 واحد احداثی در منطقه دالاهو 151 واحد شهری و 1370واحد روستایی هستند که از واحدهای روستایی تاکنون 1150 واحد پروانه صادر شده است.

بدلی بااشاره به تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده به مناطق زلزله زده افزود: 3میلیون تومان برای واحدهای روستایی و 40 میلیون تومان با کارمزد 4 درصد تسهیلات مسکن برای واحدهای شهری در نظر گرفته شده، همچنین 10میلیون تومان نیز وام معیشتی به زلزله زدگان پرداخت می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه از پیمانکاران محلی وبومی مناطق برای احداث و تعمیر مساکن کرمانشاه استفاده شده افزود: براساس برنامه ریزی مدون بنیاد مسکن با مشارکت اهالی مقرر شده تا پایان سال 97 کلیه واحدهای مسکونی اسیب دیده این مناطق به بهره برداری برسد.

وی گفت: اکثر واحدهای اسیب دیده در مناطق زلزله زده از مصالح نامرغوب ساخته شده بودند و یا اصول فنی رعایت نشده بود .

بدلی با بیان اینکه 245 هزار واحد مسکونی در روستاهای استان وجود دارد افزود: تاکنون 30 درصد از این واحدهای روستایی مقاوم سازی شدند و 73 هزار واحد به بهره برداری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه  سالانه 200 هزار واحد روستایی در کشور باید مقاوم سازی شود افزود: ازاین میزان سهم آذربایجان غربی 12 هزار واحد است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.