محسن مددی روز سه شنبه در حاشیه آیین امضای این تفاهم نامه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارتقای سطح مهارت فنی و حرفه ای دانشجویان، توسعه کمی و کیفی آموزش های مهارتی در حوزه های فنی و مهندسی، خدمات، صنعت و مهارت های پیشرفته، همکاری در اجرای دوره های آموزشی از جمله اهداف این تفاهم نامه است.
وی اظهار کرد: همچنین طبق این تفاهم نامه قرار است اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و مرکز سما دانشگاه آزاد ارومیه در تدوین استانداردهای آموزشی، تامین فضای کارگاهی، همکاری در اجرای سمینارها و همایش های علمی پژوهشی همکاری کنند.
وی اضافه کرد: برگزاری دوره های آموزشی نیاز سنجی شده، برگزاری آزمون های پایان دوره آموزشی برای شرکت کنندگان در دوره های آموزشی و صدور گواهینامه مهارت آموزشی برای پذیرفته شدگان در آزمون‌های کتبی و عملی از جمله موارد درج شده در این تفاهم نامه به شمار می رود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی بیان کرد: آشنایی دانشگاهیان با صنعت و مسائل مربوط به آن یک ضرورت اساسی می باشد و این امر در اشتغال آینده جوانان تحصیل کرده استان موثر است.
مددی افزود: این تفاهم نامه در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی، توانمند سازی و افزایش مهارت های نیروی تحصیل کرده و دانشگاهی استان در بخشهای صنعت و کشاورزی امضا شده است.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی از جمله استان های فعال در آموزش های مهارتی است به طوری که سالانه بیش از هفت و نیم میلیون نفر ساعت آموزش مهارتی در این استان انجام می شود.
با انجام این دوره ها، حدود 50 هزار نفر مهارت لازم را برای ورود به بازار کار دریافت می کنند؛ در سال های اخیر همواره شاهد رشد تعداد مهارت آموزان در آذربایجان غربی بوده ایم.
برگزاری دوره های جوار دانشگاهی از جمله بخش های آموزش های مهارتی اداره کل فنی و حرفه ای آذربایجان غربی است.
سالانه صدها هزار نفر ساعت آموزش مهارتی جواردانشگاهی در آذربایجان غربی انجام می شود.
8137/2093
خبر: سیده فاطمه سجادی ** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.