محسن مددی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان سه میلیون و 528 هزار نفر ساعت که 51.3 درصد کل آموزش ها را شامل می شود در بخش دولتی و سه میلیون و حدود سه میلیون و 350 هزار نفر ساعت شامل 48.7 درصد کل آموزش ها در بخش غیردولتی بوده است.
وی اضافه کرد: در مدت مشابه سال گذشته پنج میلیون و 400 هزار نفر ساعت آموزش مهارتی در بخش دولتی و غیردولتی آذربایجان غربی ارائه شده بود و امسال این آموزش ها با رشد قابل توجه 27 درصدی مواجه شده است.
وی اظهار کرد: از کل آموزش های مهارتی سال گذشته 2 میلیون و 500 هزار نفر ساعت مربوط به بخش غیردولتی بود که امسال با رشد 34 درصدی همراه است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه افزایش آموزش های مهارتی در بخش غیردولتی با وجود بیشتر نشدن تعداد این آموزشگاه ها نشانه عزم مدیران این موسسه ها در راستای توسعه فرهنگ مهارت آموزی است، ادامه داد: در صدد هستیم تا از ظرفیت قابل توجه این موسسه های غیردولتی بیش از پیش بهره ببریم و این موسسه ها همگام با بخش دولتی به ارائه آموزش های مهارتی دارای بازار کار بپردازند.
مددی از رشد 22 درصدی آموزش های مهارتی بخش دولتی خبر داد و گفت: آموزش های دولتی رایگان بوده و گستردگی بیشتری در سطح استان دارد و به همین علت، سهم این آموزش ها همواره بیشتر از آموزش های غیردولتی بوده است.
وی افزود: آموزش های مهارتی ارائه شده در بخش دولتی علاوه بر کارگاه های ثابت شهری در بخش های سیار شهری، صنایع، جوار دانشگاه، پادگان ها، زندان ها، کمپ های معتادان، روستایی، عشایری و دوره های استاد شاگردی برگزار می شود.
وی با اشاره به فعالیت 315 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در بخش های صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر در آذربایجان غربی اضافه کرد: از این تعداد 212 آموزشگاه مختص خواهران، 42 آموزشگاه مختص برادران و 61 آموزشگاه به صورت دو منظوره آموزش های مهارتی را ارائه می دهد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی اظهار کرد: با اجرای این دوره ها، حدود 37 هزار نفر در استان آموزش های مهارتی را دریافت کرده اند.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی از جمله استان های فعال در آموزش های مهارتی است به طوری که سالانه بیش از هفت و نیم میلیون نفر ساعت آموزش مهارتی در این استان انجام می شود.
با انجام این دوره ها، حدود 50 هزار نفر مهارت لازم را برای ورود به بازار کار دریافت می کنند؛ در سال های اخیر همواره شاهد رشد تعداد مهارت آموزان در آذربایجان غربی بوده ایم.
8137/3072
** خبر: سیده فاطمه سجادی ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.