' یوناتن بت کلیا' شامگاه پنجشنبه در دیدار با استاندار آذربایجان غربی در ارومیه افزود: اقلیت های دینی قبل از ورود امام راحل به کشور، در ایام پیروزی انقلاب و دوران جنگ تحمیلی شهدایی را تقدیم نظام کرده اند که نشانه علاقه مندی آنان نسبت به وطن خودشان است.
وی ادامه داد: آشوریان نیز در طول تاریخ همواره زندگی توام با صلح و آرامشی را با برادران مسلمان خود در آذربایجان غربی داشتند و وجود کلیساهای متعدد در این استان اثباتی بر این ادعاست.
نماینده آشوریان ایران در خانه ملت با اشاره به برخی مشکلات جامعه آشوری و اقلیت های دینی، گفت: حل این مشکلات، بهانه به دست مدعیان دروغین حقوق بشر و دموکراسی نخواهد داد؛ آشوریان نیازی به دلسوزی آنان ندارد و قیوم بودن آنان را نمی پذیرند زیرا قیم آشوریان، انقلاب و نظام است.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری سالیانه جشنواره فرهنگی ورزشی جام 'تموز' در ارومیه، گفت: این جشنواره با حضور اقلیت های دینی از کشورهای مختلف برگزار می شود و بازتاب خوبی در عرصه جهانی دارد.
استاندار آذربایجان غربی نیز در این دیدار با بیان اینکه تفاوتی بین پیروان ادیان الهی وجود ندارد، گفت: مشکل اقلیت های دینی، مشکل ما نیز به شمار می رود و بر همین اساس تا حد امکان برای رفع مشکلات آنان تلاش می شود.
محمدمهدی شهریاری برای حل مشکلات مربوط به کلیساها، حمایت از برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی جام تموز و ‌دیگر مشکلات جامعه آشوریان ابراز امیدواری کرد.
نماینده عالی دولت در آذربایجان غربی افزود: افزایش رضایتمندی اقشار مختلف مردمی در اولویت قرار داد و این مهم به همه مسئولان استانی نیز گوشزد شده است.
وی نقش مردم در پیشبرد امور مختلف را تاثیرگذار خواند و گفت: به نظرات مردم در اجرای برنامه های مختلف نیز باید اهمیت داده شود.
استاندار آذربایجان غربی اظهار امیدواری کرد که همکاری خوبی با اقلیت های دینی در این استان صورت بگیرد و مشکلات آنان حل شود.
به گزارش ایرنا در این آئین جمعی از شخصیت های مذهبی و فرهنگی آشوریان ارومیه نیز با استاندار آذربایجان غربی دیدار و به بیان مشکلات و مسایل خود پرداختند.
8135/3072
** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.