کمک های مردمی به ارزش 220 میلیارد ریال از طریق جمعیت هلال احمر استان به زلزله زدگان کرمانشاه ارسال شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ارومیه، عباس جعفری در گزارشی درباره کمک‌های استان به زلزله زدگان استان کرمانشاه گفت: پس از وقوع زلزله کرمانشاه تاکنون انواع اقلام امدادی و زیستی شامل چادر امدادی، والور، بخاری برق، پتو، موکت ، تن ماهی و انواع ظروف در قالب 148 کامیون و وانت به ارزش 220 میلیارد ریال از طریق جمعیت هلال احمر استان و 41 دستگاه کامیون و تریلی کمک های جمع آوری شده توسط شهرداری ارومیه به مناطق زلزله زده ارسال شده است.

 وی کمک های نقدی مردمی جمع آوری شده برای زلزله زدگان کرمانشاه را یک میلیارد و 495 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: این کمک‌ها از طریق صندوق های مستقر در 87 پایگاه جمع آوری کمک های مردمی هلال احمر در سطح استان جمع آوری شده است که به زلزله زدگان استان کرمانشاه اختصاص یافت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان غربی اعزام 126 نفر امدادگر درقالب تیم های زنده یاب، اسکان اضطراری و واکنش سریع به همراه 21 دستگاه خورو و یک فروند بالگرد هلال احمر را از دیگر اقدامات استان برای کمک به حادثه دیدگان در زلزله کرمانشاه اعلام کرد.

جعفری همچنین اعزام 5 دستگاه آمبولانس اورژانس به همراه 10 نفر تکنسین فوریت های پزشکی مجرب و 2 تیم بهداشتی متخصص در حوادث و بالایا به مناطق زلزله زده ، ارسال کانکس های سرویس  بهداشتی و حمام با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، ارسال 2 دستگاه تانکر سیار آبرسانی به حجم 15 هزار لیترو 7000 بطری آب معدنی به همراه اکیپ های فنی و تجهیزات مورد نیاز با مشارکت شرکت اب و فاضلاب شهری و ارسال 10 هزار بطری آب معدنی و اقلام زیستی جمع آوری شده از کارکنان شرکت آب و فاضلاب روستایی استان را از دیگر کمک های ارسالی در زلزله کرمانشاه عنوان کرد.

وی همچنین اعزام نیروهای فنی و مهندسی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جهت ارزیابی خسارات وارده به مساکن شهری و روستایی و اعزام 50 دستگاه انواع ماشین آلات سنگین به منظور مشارکت در آواربرداری واحدهای خسارت دیده از زلزله در مناطق روستایی شهرستان دالاهو را در راستای کمک به روند بازسازی مناطق آسیب دیده اعلام کرد.

وی همچنین از ارسال کمک های مردمی توسط جمعیت هلال احمراستان ، شهرداری ارومیه و دستگاههای اجرایی استان به حادثه دیدگان زلزله کرمانشاه  اشاره کرد وافزود:بیش از 200 کامیون شامل کمک های مردمی جمع آوری شده از سطح استان شامل اقلام زیستی، پتو، چادر و موکت و لباس به میزان 800 تن به ارزش 220 میلیارد ریال به شهرستان دالاهو در استان کرمانشاه ارسال شد.

عباس جعفری کمک های کمیته امداد و امام خمینی(ره) استان شامل 180 کامیون به ارزش 37 میلیارد ریال و ارسال 30 دستگاه کانکس به همراه کمک های جمع آوری شده از اصناف و اتحادیه های و صنایع استان به ارزش 50 میلیارد ریال را از جمله کمک های استان به زلزله زدگان در کرمانشاه اعلام کرد.

وی افزود: کمک های نقدی جمع آوری شده در مدارس و واحد های آموزش و پرورش استان به میزان 493 میلیون ریال به همراه اقلام زیستی و ادارات ورزش و جوان استان به میزان 1554 میلیون ریال کمک نقدی و کمک های غیرنقدی به ارزش 6320 میلیون ریال به همراه اهداء کانکس حمام خورشیدی و سرویس یهداشتی به ارزش 600میلیون ریال توسط جهاد دانشگاهی استان به مردم زلزله زده استان کرمانشاه ارسال شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.