جلسه بررسی مسائل و مشکلات فرهنگی و اجتماعی و به همت دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کارگاه هم اندیشی و مصونیت بخشی آسیب‌های فرهنگی ویژه روحانیت در سالن فرمانداری ماکو برگزار شد.

به گزارش ایلنا از ماکو، شاهین علیزاده در این کارگاه با تاکید بر سرلوحه قراردادن آیات ، احادیث و روایات در انجام کارها گفت : یکی از مهمترین علل انحرافات اجتماعی دوری از مسائل شرعی و قرآنی است . 

وی با بیان اینکه با مسلح بودن به قوانین و مقررات می‌توان بر بسیاری از مسائل و مشکلات فرهنگی، اجتماعی غلبه کرد افزود : با مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی باید بصورت علمی و عقلایی برخورد شود تا عواقب بدی بدنبال نداشته باشد . 

فرماندار ماکو با اشاره به نقش روحانیت در آسیب شناسی و حل مسائل و مشکلات فرهنگی و اجتماعی اظهار داشت : شبکه های اجتماعی بعنوان پدیده نو ظهور بشری فرصت بسیار مناسبی برای پاسخگویی به شبهات و مسائل فرهنگی و اجتماعی است و میتوان با استفاده از این ظرفیت مانع انحرافات اجتماعی در بین جوانان شد . 

شاهین علیزاده آموزش را مهمترین مولفه در برخورد اصولی با آسیب های اجتماعی دانست و افزود : با آموزش و آگاهی بخشی می تواند جوانان را از بسیاری از آسیب های اجتماعی من جمله مواد مخدر مصون نگه داشت 

حجت الاسلام والمسلمین ایوب رنجبری امام جمعه ماکو هم در این کارگاه بر لزوم آسیب شناسی در حوزه های سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی ، آموزشی و ... تاکید و افزود : روحانیون به دلیل پایگاه اجتماعی مناسب بعنوان محل رجوع مردم شناخته می شوند و می توان با آگاهی بخشی بسیاری از مسائل و مشکلات را حل کرد. 

وی افزود: عوامل فردی، محیطی، اقلیمی،جغرافیایی از جمله علل مهم انحرافات اجتماعی در بین جوانان است که با برگزاری کارگاه‌های آموزشی می‌توان ضمن دستیابی به راهکارهای واحد، بخش مهمی از مسائل را حل و فصل کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.