به گزارش ایرنا، حسین فروزان روز چهارشنبه در جمع خیران عرصه سلامت با بیان اینکه به رغم مشکلات سازمان منطقه آزاد در تکمیل زیرساخت های منطقه، رفع مشکلات درمانی، بهداشتی و آموزشی در اولویت است، اظهار کرد: خرید یک دستگاه سی تی اسکن به مبلغ 22 میلیارد ریال، واگذاری زمین برای ساخت خانه های بهداشت و کمک های مالی برای رفع نواقص حوزه سلامت از جمله اقدامات انجام شده است.
وی اضافه کرد: مردم منطقه آزاد ماکو همیشه ثابت کرده اند که در کار خیر جزو اولین ها هستند و مشارکت آنها در مدرسه سازی و آبرسانی به روستاهای محروم مرزی و در حوزه سلامت بی نظیر است.
فروزان یادآور شد: بسیاری از پزشکان حاذق و متخصص منطقه آزاد ماکو به علت نبود امکانات درمانی در شهرهای دیگر طبابت می کنند.
وی با برشمردن نیازهای مالی بیمارستان های منطقه ازاد ماکو، گفت: چهار میلیارد ریال برای تکمیل بخش دیالیز بیمارستان فجر ماکو که یک مجموعه خیّرساز است، 2 میلیارد و 500 میلیون ریال برای خرید تجهیزات درمانگاه تخصصی پوست، 2 میلیارد و 500 میلیون ریال تجهیز بخش طب فیزیک بیمارستان، یک میلیارد و 500 میلیون ریال برای تکمیل بخش مغز و اعصاب نیاز به اعتبار است.
فروزان ادامه داد: سازمان منطقه آزاد 24 میلیارد ریال مساعدت می کند و برای بقیه نیازمند کمک خیّران هستیم.
امام جمعه ماکو نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت احسان و نیکوکاری گفت: این آئین یک آئین قرآنی است چرا که در قرآن بسیار به بخشش، احسان و نیکوکاری تاکید شده است.
حجت الاسلام ایوب رنجبری افزود: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و جانفشانی شهدا امروز شاهد دستاوردهای عظیمی در کشور بخصوص در منطقه آزاد ماکو هستیم که در مسیر بالندی، رشد و توسعه گام نهاده و این حرکت برای ادامه همچنان نیازمند یاری مردم است.
وی با اشاره به اینکه خیرّین، مجاهدین فی سبیل الله هستند، ادامه داد: در قرآن کریم هر کجا سخن از جهاد به میان آمده ، خداوند از اموالهم و انفسهم یاد کرده که نشان می دهد بخشی از مجاهدت در راه خدا به بخشش مال، ثروت و ثمرات زندگی بستگی دارد.
در پایان این مراسم از خیّران نیکوکار عرصه سلامت تجلیل شد.
به گزارش ایرنا، منطقه آزاد ماکو به عنوان یکی از هفت منطقه آزاد کشور به لحاظ محدوده جغرافیایی منطبق بر شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در دولت تدبیر و امید به الگویی برای اقتصاد مقاومتی تبدیل شده است.
مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومتر مربع بوده و به تنهایی بیش از 75 درصد کل مساحت مناطق آزاد کشور را به خود اختصاص داده و دومین منطقه آزاد بزرگ دنیاست.
7132/3072**خبرنگار: حمید قاسمی **انتشار دهنده:علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.