میرعلی اکبر بنی هاشمی روز دوشنبه در بازدید مدیرکل دیوان محاسبات آذربایجان غربی از زندان مرکزی ارومیه افزود: از 30 درصد باقی مانده نیز درصد بسیار زیادی به زندانیان با تحصیلات دیپلم و زیردیپلم اختصاص دارد و تعداد بسیار کمی از زندانیان را افراد با تحصیلات دانشگاهی تشکیل می دهند.
وی اظهار کرد: با این آمار، ضرورت توسعه علم و آگاهی در جامعه برای کاهش بزه و جرم بیش از پیش آشکار می شود و باید در این مسیر گام های بلندتری برداشته شود.
وی اضافه کرد: اقدامات اصلاحی و تربیتی در زندان های آذربایجان غربی با تمام توان انجام می شود و در راستای کاهش مشکلات زندانیان توجه به سه حوزه ارتقای علم و آگاهی، بهبود وضعیت فرهنگی و مالی زندانیان و ایجاد اشتغال و کسب درآمد برای آنان در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی تربیتی آذربایجان غربی ادامه داد: یکی از طرح های اجرایی در زندان های استان، طرح 'بند من کلاس من' است که در این کلاس ها، اصول اعتقادی، احکام، کلاس های روخوانی و و روان خوانی و مسائل دینی آموزش داده می شود.
بنی هاشمی بیان کرد: با تلاشهای صورت گرفته مدرسه هدایت زندان مرکزی ارومیه که متاسفانه چندین سال تعطیل شده بود، در سال جاری دوباره راه اندازی شد و سوادآموزان از مقطع نهضت سواد آموزی تا دیپلم در آنجا تحصیل می کنند.
وی گفت: در هنگام کنکور نیز چندین تن از زندانیان استان با همراهی و مساعدت مسئولان قضایی از تمامی شهرستان ها در این آزمون شرکت کرده و قبول شدگان به صورت غیرحضوری در دانشگاه ادامه تحصیل می دهند.
به گزارش ایرنا، با تلاش قوه قضائیه و سازمان زندان ها، در سال های اخیر برنامه های تربیتی قابل توجهی در زندان های کشور و آذربایجان غربی انجام شده که انجام میلیون ها نفر ساعت آموزش مهارتی و آموزش های ابتدایی و تکمیلی از جمله این طرح هاست.
8137/2093 ** خبر: سیده فاطمه سجادی ** تنظیم کننده: توحید محمودپور** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.