به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، سعید فریور در جمع خبرنگاران در تشریح خبر برگزاری نخستین همایش خیرین کارساز گفت: این همایش با محوریت تسهیل اشتغال معلولین و مددجویان بهزیستی و با همکاری موسسه خیریه ندای افق روشن ۲۹ بهمن ماه در ارومیه برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف از برگزاری این همایش، مرتفع ساختن احتیاجات جامعه هدف (معلولین و مددجویان بهزیستی) با کمک خیرین در زمینه‌های مسکن اشتغال، درمان و ... خواهدبود.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: مطابق قانون باید ۳ درصد از استخدام‌ها از میان معلولین باشد اما درست اجرا نشدن این قانون مشکلات بسیاری را برای معلولان در پی داشته است و به تازگی هم لایحه‌ای تقدیم مجلس شده که بر اساس آن سی درصد از ظرفیت‌های شغلی ادارات دولتی یا دستگاه‌هایی که به هر طریقی از دولت بودجه‌ای دریافت می‌کنند به معلولان و مددجویان بهزیستی تخصیص پیدا کند که در صورت تصویب و اجرای این قانون می‌توان خوشبین بود که بخش مهمی از مشکلات معلولان نیز حل خواهد شد.

سیامک نبی‌زاده معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی بهزیستی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به ۱۵۲ وظیفه بهزیستی که با صرف هزینه‌های میلیاردی ارائه می شود گفت: اعتبارات کنونی برای انجام این وظایف کافی نیست و این اداره ناگزیر از راهکاریابی برای افزایش مشارکت‌های اجتماعی است.

وی افزود: جامعه هدف در بهزیستی اغلب مصرف‌کننده و فاقد توانمندی‌های عادی است لذا لازم است هم مشارکت‌های اجتماعی افزایش یابد و هم این مشارکت‌ها هدف‌دهی و ساماندهی شود تا خروجی بهتری برای مددجویان و معلولان حاصل آید.

معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی بهزیستی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: باید با ایجاد کانون مدیریت صحیح بتوانیم با تقسیم عادلانه ثروت، تعامل دو سویه و ... در بهبود وضعیت معیشتی معلولین صورت دهیم.

قلی زاده مدیرعامل موسسه خیریه ندای افق روشن نیز در مورد همایش خیرین کارساز ایران گفت: این همایش با حضور مدیران ارشد استانی و با دعوت از شخصیت‌های برجسته کشوری ۲۹ بهمن ماه ۹۶ در ارومیه برگزار می‌شود.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 827748
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.