مدیر جهاد کشاورزی اشنویه گفت: 11 کیلومتر از جاده های مزارع در مناطق سیل زده اشنویه بازسازی شد.

به گزارش ایسنا منطقه  آذربایجان غربی ، سید انور حسینی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بهسازی 10 طرح ساخت جاده بین مزارع این شهرستان که از سیل فروردین ماه سال جاری آسیب دیده بودند در دست اجراست، گفت: 11 کیلومتر از جاده های مزارع در مناطق سیل زده این شهرستان بازسازی شده است.

وی ادامه داد: طول این راه ها 30 کیلومتر بوده که در 9 روستا با 960 میلیون ریال اعتبار در حال بازسازی است.

حسینی افزود: تاکنون11 کیلومتر از جاده های بین مزارع روستاهای کانی سرخ، گلاز، و مسیر نرزیوه به تاچین آباد بازسازی شده است.

وی ادامه داد: هدف از اجرای این طرح بهبود و اصلاح جاده های بین مزارع برای تردد ماشین آلات و ادوات کشاورزی، تسریع در حمل و نقل محصولات کشاورزی و تردد کشاورزان است.

مدیر جهاد کشاورزی اشنویه گفت: اجرای این طرح باعث ارتقا بازدهی کارکرد ماشین آلات کشاورزی، کاهش استهلاک، افزایش بهره وری و بهره مندی خانوارهای کشاورزان می شود.

حسینی افزود: 15 کیلومتر لایروبی انهار نیز با 870 میلیون ریال اعتبار در حوزه روستاهایی که از سیل خسارت دیده بودند، به صورت 100 درصد اجرا شده است.

وی خاطر نشان کرد: سیل امسال خسارت های زیادی به شهرستان اشنویه و روستاهای همجوار، باغ ها، مزارع، مدارس و زیرساخت های منطقه وارد کرد که با اجرای این طرح بیش از 2000 هکتار از اراضی کشاورزی از مزایای آن بهره مند خواهند شد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.