به گزارش ایرنا، خطبه های نمازجمعه این هفته همزمان با سراسر کشور در شهرستان های مختلف آذربایجان غربی برگزار شد و هزاران نفر از اقشار مختلف مردم پای صحبت های ائمه جمعه نشستند.
در این هفته به علت تقارن با سالروز حماسه نهم دی مردم ایران و روز بصیرت و میثاق با ولایت، ائمه جمعه آذربایجان غربی بیشتر به موضوع بصیرت ملت ایران در چهار دهه گذشته از انقلاب شکوهمند اسلامی پرداختند و بخش عمده ای از خطبه ها را به این موضوع اختصاص دادند.
فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص لجن پراکنی برخی افراد و لزوم جلوگیری از این امر و همچنین بیان گوشه ای از زندگی پربرکت حضرت فاطمه معصومه (س) به مناسبت سالروز وفات آن حضرت، بخش های دیگر نمازهای جمعه این هفته در آذربایجان غربی را تشکیل می دادند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در خطبه های این هفته نمازجمعه این شهر گفت: اگر این نظام اسلامی و مردم با بصیرت نبود، امروز داعش ماندگار می شد و همه چیز را از بین می برد ولی با بصیرت جامعه اسلامی، این غده سرطانی از بین رفت و نابود شد.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی با عنایت خداوند متعال، مقتدرانه به راه خود ادامه می دهد و افراد مختلف نباید به خود اجازه دهند تا عامل ناامیدی در بین مردم شوند.
وی افزود: عده ای با لجن پراکنی قصد رواج ناامیدی در جامعه را دارند ولی باید بدانند که این، خواسته دشمنان نظام و ایادی کفر و استکبار است.
امام جمعه مهاباد نیز در خطبه های این هفته حضور مردم در صحنه را عامل اصلی خنثی کننده همه توطئه ها در ایران اسلامی دانست و گفت: حضور عاشورایی مردم ولایت مدار ایران در راهپیمایی 9 دی نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی و برگی دیگر در افتخارات مردم این سرزمین است.
ماموستا ملاقادر سهرابی همچنین بر هوشیاری شیعه و سنی در خنثی کردن توطئه تفرقه بین مسلمانان تاکید کرد و گفت: شبکه های به اصطلاح دینی ماهواره ای در راستای تفرقه بین اهل تشیع و اهل تسنن راه اندازی شده ولی ما باید هوشیاری خود را در مقابل این توطئه حفظ کنیم.
امام جمعه سلماس هم در خطبه های این هفته این شهر شمالی آذربایجان غربی، ایمان، اتحاد، بصیرت و پشتیبانی از رهبری را از ارکان مهم حماسه 9 دی عنوان کرد و افزود: بصیرت در برهه های مختلف از جمله نعمت های بزرگی است که خداوند متعال در اختیار ملت بزرگ ایران قرار داده است.
حجت الاسلام سیدمحمد موسوی با شکرگزاری به درگاه الهی در خصوص نعمت مقام معظم رهبری برای مردم کشورمان بیان کرد: دوراندیشی و هوشمندی معظم له همواره عامل پیشرفت ایران اسلامی بوده است.
ماموستا عبدالرحمان خلیفه زاده امام جمعه بوکان هم حماسه نهم دی را سند بصیرت و میثاق امت با ولایت خواند و گفت: بدون شک، تعالی و پیشرفت ایران اسلامی در همه عرصه‌ها به برکت رهبری معظم انقلاب و حضور همیشه در صحنه مردم انقلابی و وفادار ایران اسلامی امکان پذیر است.
امام جمعه ماکو نیز در خطبه های این هفته نمازجمعه این شهر، برخی مسئولان را به تقوای سیاسی توصیه کرد و ادامه داد: دشمنان نظام در تلاش هستند تا با از بین بردن امید در جامعه و بدبین کردن مردم نسبت به نظام دستاوردهای نظام و انقلاب را از بین ببرند.
حجت الاسلام ایوب رنجبری تاکید کرد: امید آفرینی در جامعه باید از اولویت های ما باشد نه اینکه عده ای بخواهند با هجمه هایی عملکرد برخی مسئولان قوا را زیر سوال ببرند.
وی افزود: این گونه رفتارها کار خطرناکی است و موجب مخدوش شدن ذهن جامعه نسبت به مسئولین می شود و این خواسته دشمنان نظام است.
ائمه جمعه شهرستان های چایپاره، شوط و نوشین شهر نیز در خطبه های این هفته نمازجمعه، با یادآوری توطئه های دشمنان علیه نظام اسلامی برای براندازی این نظام مقدس اضافه کردند: ایجاد بی اعتمادی بین مردم مهمترین برنامه ریزی آنهاست ولی مردم هوشیارانه این توطئه آنان را نقش برآب می کنند.
به گزارش ایرنا، در حال حاضر در 42 نقطه آذربایجان غربی نمازجمعه برپا می شود.
8137/2093 ** گزارش: سیده فاطمه سجادی ** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.