آرش شهابی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: 14 هزار و 307 نفر از این تعداد از جاذبه های تاریخی- فرهنگی، 135 هزار و 483 نفر از جاذبه های تاریخی و 646 هزار 243 گردشگر از جاذبه های دست ساز و مراکز تجاری و بازار مهاباد دیدن کردند.
وی با بیان اینکه هنوز آمار کاملی از بازدیدکنندگان خارجی استخراج نشده، گفت: امسال تاکنون عراق، چین، ترکیه و ژاپن بیشترین گردشگرهای های خارجی این شهرستان را به خود اختصاص داده است.
شهابی همچنین با اشاره به اهمیت توسعه گردشگری در دولت تدبیر و امید، افزود: این ظرفیت باید در حوزه های تولید و اشتغال مدنظر قرار گیرد و بر این اساس اعطای مجوز به مراکز اقامتی بوم گردی به افراد متقاضی، برای توسعه گردشگری روستایی و اشتغال زایی در روستا انجام گرفته شود.
وی با اشاره به اعطای هشت مجوز دفتر خدمات گردشگری مسافرتی در مهاباد، گفت: مهاباد از لحاظ مراکز اقامتی مشکلی ندارد و در این شهر هتل های متناسب با ظرفیت شهر ایجاد شده است و بر این اساس امسال 471 هزار و 322 نفر در این شهر اقامت بیش از 24 ساعت داشتند.
شهابی از تشکیل کارگروه میراث فرهنگی به دستور معاون استاندار و فرماندار ویژه مهاباد خبر داد و افزود: این کارگروه برای افزایش آگاهی های اجتماعی و نجات بخشی اماکن تاریخی و احیا آنها تشکیل شده است.
وی با اشاره به سامانه 09629 به عنوان مرکز پاسخگویی به مسافران برای اطلاعات سفر، شکایت های احتمالی و امداد خودرو، گفت: امسال 158 هزار مورد با سامانه مهاباد تماس گرفته شده است.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی رتبه نهم گردشگری در بین استان های کشور را دارد و یکی از اصلی ترین مناطق پر بازدید این استان شهر مهاباد است.
شهرستان مهاباد 92 اثر تاریخی ثبت شده ملی دارد که سد مهاباد، غار 'سهولان'، تالاب بین المللی 'کانی برازان'، موزه مردم شناسی و حمام میرزا رسول، دخمه سنگی 'فخریگاه'، 'برده کنته' و مسجد جامع از مهم ترین اثرهای تاریخی و جاذبه های گردشگری این شهرستان است.
شهرستان مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
3093/3072
** خبرنگار: پیمان پاکزاد ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.