به گزارش ایرنا علی لاریجارنی در این پیام که شامگاه روز دوشنبه توسط دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان در مراسم گرامیداشت میلاد حضرت مسیح (ع) در ارومیه قرائت شد، آورده است: بدون شک تعالیم حضرت عیسی (ع) در گسترش پیوندهای عاطفی و دوستی در سراسر جهان بسیار موثر خواهد شد.
رئیس مجلس ادامه داده است: مهربانی این پیامبر بیش از هر زمان دیگری بنیاد امروز بشری است ‌و پیروان این پیامبر با عمل به فرامین و بشارت های ایشان می توانند زمینه های صلح و دوستی را در جهان جلوه گر کنند.
وی افزوده است: اینجانب ضمن شادباش این مناسبت به تمام پیروان عیسی مسیح (ع) به ویژه هموطنان مسیحی، زندگی توام با صلح و آرامشی را برای همگان آرزومندم.
به گزارش ایرنا مراسم گرامیداشت میلاد مسیح (ع) با حضور آشوریان ارومیه، مسئولان محلی و دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان ساعتی قبل در کلیسای ننه مریم ارومیه برگزار شد.
آئین مربوط به میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) موسوم به 'عشای ربانی' از دیرباز و همزمان با 25 دسامبر /4 دی/ در کلیسای تاریخی ننه مریم ارومیه به عنوان دومین کلیسای جهان پس از 'بیت لحم' برگزار می شود و آشوریان ارومیه سنت دیرینه نیایش و احترام به مقام شامخ آن حضرت را به جا می آورند.
علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی چندی پیش در سفر به ارومیه از این کلیسای تاریخی بازدید کرد.
8135/3072
** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.