رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: باید تدابیر لازم برای آلودگی شهر ارومیه اتخاذ شود.

حسین پناهی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی افزود: امروز موضوع آلودگی هوای شهر ارومیه یک موضوع مهم و اساسی است که باید در این زمینه تدابیر برای جلوگیری از آن انجام گیرد.

وی تصریح کرد:ایجاد فضای سبز بر روی پشت بام ها ،فضاهای خالی که تا به امروز مورد استفاده قرار نگرفته اند و نیز جمع آوری مواد آلاینده ای که موجب ایجاد آلایندگی های محیط زیستی و هوایی می شود می تواند نقش بسزایی در ایجاد هوایی پاک برای شهر ارومیه داشته باشد.

پناهی همچنین با اشاره به اینکه امروز استفاده از نایلکس در نانوایی ها موجب ایجاد آلودگی های محیطی می شود گفت:امروز استفاده از نایلکس ها در نانوایی ها موجب ایجاد آلودگی های زیست محیطی شده است و لذا باید به فکر جایگزینی مناسب (کیسه های پارچه ای اسپان باند) باشیم.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه افزود:معاونت خدمات شهری و سازمان پسماند شهرداری ارومیه اقدامات اساسی در ایجاد محیط و هوای پاک انجام داده اند اما این اقدامات کافی نبوده و باید در این راستا تلاش بیشتری انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه باید نگاه اقتصادی به فعالیت های فرهنگی و بهداشتی داشته باشیم افزود:در کنار فعالیت های زیست محیطی و فرهنگی باید نگاه اقتصادی نیز به فعالیت های بهداشتی داشته باشیم.

پناهی افزود:امروز استفاده از نایلکس به صورت گسترده ای در سطح شهر ارومیه توزیع و استفاده می شود و لذا مرکز بهداشت و شورای آرد و نان باید فکر اساسی به این موضوع کنند و امروز بخش عمده آلودگی هوای محیط و فضای شهر ارومیه استفاده از نایلکس و مواد مضر است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.