مسئول برگزاری نمایشگاه 'شب یلدا به وسعت شهر' شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: 16 دانشجوی ترم چهار مقطع کاردانی رشته گرافیک آموزشکده فنی و حرفه ای واحد ارومیه 20 پوستر با موضوع شب یلدا خلق کردند.
قاسم فتحی افزود: این دانشجویان در مدت 2 ماه و در طول ترم تحصیلی با استفاده از تکنیک های گرافیک، عکاسی و تصویرسازی این پوسترها را طراحی کردند.
وی اضافه کرد: این آثار در ابعاد سه در چهار متر به مناسبت فرا رسیدن آئین سنتی شب یلدا در سطح شهر ارومیه برای بازدید عموم نصب شده است.
وی بیان کرد: اقشار مختلف مردم می توانند در سطح شهر با آثار گرافیکی هنرمندان آینده دار شهر خود آشنا شده و با هنر گرافیک بیش از پیش آشنا شوند.
وی ادامه داد: آثار هنری در طول سال اغلب در نگارخانه ها ارائه می شود در حالی که امکان بازدید از آن مکان های هنری برای برخی از هنردوستان به آسانی فراهم نیست؛ این شیوه ارائه آثار هنری طیف گسترده ای از مردم را با هنر آشتی می دهد.
مدرس رشته گرافیک آموزشکده فنی و حرفه ای واحد ارومیه بیان کرد: دانشجویان با مشاهده آثار خود در ابعاد بزرگ در ادامه خلق آثار هنری روحیه بهتر و انگیزه بیشتری پیدا می کنند.
فتحی افزود: این نمایشگاه محیطی همچنین این فرصت را فراهم می کند تا از این هنرمندان جوان برای ملحق شدن به بازار کار این رشته هنری دعوت شود.
به گزارش ایرنا 30 آذر ماه در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران با عنوان 'شب یلدا' نام گذاری شده و برابر با اتمام فصل پاییز و آغاز فصل سرماست؛ این شب بلندترین شب سال نام دارد و در سراسر ایران آئین های مختلفی با هدف ایجاد نشاط در کانون گرم خانواده در این شب انجام می شود.
به گزارش ایرنا، زهرا بهنام، نیلوفر بیگی، فاطمه تیموری، علیرضا جعفر زاده، پریسا حقی، سمیه زینالی، زهرا ستاوند، علی سعد آبادی، پوریا سعیدی، پریسا شیرزاد، لیلا علیزاده، رقیه مافی، نسا ملک محمدی، سنار قاضی، مهرآسا نصیری و الهام نوروزی طراحان نمایشگاه پوستر محیطی شب یلدا هستند.
7129/3072
خبر: توحید محمودپور ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.