به گزارش ایرنا رحمان مومن پور روز پنجشنبه در جلسه ستاد بحران مهاباد با بیان اینکه کمک های غیر نقدی در پنج مرحله به این مناطق ارسال شد، افزود: 250 میلیون ریال نیز کمک های نقدی برای زلزله زدگان جمع آوری شده و 15 کانکس هم به این مناطق اهدا و تحویل زلزله زدگان استان کرمانشاه شده است.
وی در خصوص امدادرسانی به هموطنان زلزله زده کرمانشاه، اظهار کرد: پس از وقوع زلزله نزدیک به 200 نیروی متخصص به صورت چرخشی به منطقه اعزام شده است.
رئیس اداره راهداری مهاباد نیز گفت: 750 تن نمک و هشت هزار تن ماسه برای جاده ها و خیابان های سطح شهرستان آماده شده است.
کریم عبدلله پوری همچنین با بیان اینکه نبود پلیس راه مشکل اصلی در نحوه خدمات رسانی این اداره است، افزود: کمبود تجهیزات و نبود هماهنگی با رانندگان در مواقع کولاک و مسدود شدن راه ها باید از طریق پلیس راه انجام شود.
مسئول شرکت پخش فرآورده های نفتی مهاباد هم در این جلسه گفت: این اداره آمادگی کامل برای ارائه سوخت جایگزین گاز به واحدهای خدماتی و تولیدی را جهت ذخیره سازی دارد.
رضا یگانه افزود: از اول مهر سال جاری 550 هزار لیتر سوخت به مساجد سطح شهرستان، 500 هزار لیتر به مدارس روستایی و 180 هزار لیتر به پایگاه روستایی واگذار شده است.
وی در خصوص احتمال افت فشار و قطعی گاز منطقه و اقدامات انجام شده، گفت: بیش از 600 هزار لیتر سوخت جایگزین به شرکت پتروشیمی مهاباد اختصاص یافته است تا در مواقع بحرانی احتمالی حداقل هفت روز توان ادامه فعالیت داشته باشند.
شهردار مهاباد نیز در این جلسه گفت: پنج دستگاه جدید به ماشین آلات شهرداری مهاباد برای برف روبی خیابان سطح شهر بخصوص منطقه های شیب دار بصورت استیجاری افزوده شده است.
کامران علیزاده آذر اظهار کرد: مرکز تلفن 137 شهرداری مهاباد بصورت شبانه روزی آماده ارائه خدمت به شهروندان مهابادی است.
بخشدار مرکزی مهاباد نیز در این جلسه با اشاره به کمک های مردمی این منطقه به زلزله زدگان کرمانشاه گفت: 6 دستگاه 6چرخ و 50 خودرو سایپا به همراه 200 میلیون ریال کمک های نقدی برای زلزله زدگان جمع آوری و فرستاده شد.
سلیمان پاکزاد با تشکر از کمک های مردم روستای 'آزاد' بخش مرکزی مهاباد افزود: این روستا با جمعیت 85 خانوار و 280 نفر، 80 میلیون ریال به مناطق زلزله زده کمک کرده اند.
ایرج شجاعی معاون استاندار و فرماندار شهرستان مهاباد نیز در پایان جلسه با تقدیر از همت بلند شهروندان مهابادی و ستاد مردمی در کمک رسانی به هموطنان افزود: اصلاح مدیریت درست در مواقع بحران با انجام مانورهای سراسری می تواند ضعف های این بخش را پوشش دهد.
شهرستان مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
3093/3072
** خبرنگار: پیمان پاکزاد ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.