کارگردان این نمایش صحنه ای روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه عوامل این گروه نمایشی 2 ماه برای این اثر تمرین کرده اند، گفت: 12 بازیگر زن، پنج بازیگر مرد و 3 بازیگر خردسال در این نمایش رئالیستی/ واقع گرا/ به ایفای نقش می پردازند.
بابک رستم زاد با اشاره به اینکه دکور گردان یکی از ویژگی های این نمایش است، افزود: یک سری بازی ها که حذف آن به نمایشنامه صدمه می زد، به صورت خلاقانه در پشت صحنه صرفا خوانش شده است.
وی اضافه کرد: پس از اجرای این نمایش سه ساعته تماشاگران طی نشستی صمیمی دیدگاه های خود را درباره این نمایش به بحث می گذارند.
وی با بیان اینکه این نمایش طبق تحقیق انجام شده تا به حال در ایران به روی صحنه نرفته است، ادامه داد: این نمایش برای نخستین بار در کشور به روی صحنه می رود و از این لحاظ از اهمیت خاصی برخوردار است.
رستم زاد در خصوص داستان این نمایش بیان کرد: 'رزاریو/ Rosario/' یکی از زمین داران شهر سیسیل ایتالیا با فروش املاک خود به همراه همسرش 'سارفینا /Serafina/ و دخترش 'رزا Rosa به امریکا مهاجرت می کنند.
وی افزود: آنان در آمریکا دیگر رفاه زندگی گذشته را ندارند؛ رزاریو راننده کامیون است و همسرش در خانه خیاطی می کند.
وی ادامه داد: سرافینا دیوانه وار همسرش را دوست دارد غافل از اینکه همسرش برای خود معشوقه ای آمریکایی اختیار کرده است.
وی بیان کرد: با بررسی آمار طلاق در جامعه متوجه شدم 'معشوقه های پنهان' یکی از دلایل این معضل اجتماعی مهم است و بر این اساس این نمایش می تواند تلنگری به تماشاگر بزند.
وی اظهار کرد: از یک دید در این نمایش یک گروتسک /کمدی تلخ/ و از بعد اجتماعی یک 'ملودرام' می بینیم.
به گزارش ایرنا بابک رستم زاد متولد 1355 بوده و کارشناس کارگردانی نمایش است؛ وی مدیر اتحادیه بین المللی نمایشگران عروسکی /یونیما/ آذربایجان غربی، مجری تلویزیون، عروسک گردان، صداپیشه و مدیر گروه تئاتر رقص عروسک است.
او از سال 1370 هنر نمایش را به صورت تجربی آغاز کرد و اولین نمایش عروسکی تلفیقی 'حسنی نگو یه دسته گل' را در سال 1380 در ارومیه به روی صحنه برد.
رستم زاد پیش از این نمایش های تلفیقی عروسکی رویای شیرین، پسرک لبوفروش، یلدا ملکه زمستان، جشن تولد خورشید کوچولو، رضا و فرشتة نظافت و نگهبان پیر مزرعه را کارگردانی کرده است.
مهم ترین اثر وی 'رسیم لر دنیاسی /شبی در دنیای نقاشی ها/' در سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت در سال 1390 در تهران برگزیده شد.
تنسی ویلیامز /Tennessee Williams/ در سال 1945 میلادی در آمریکا به دنیا آمد؛ وی به عنوان دانش آموخته تئاتر و روزنامه نگاری یکی از چهره های ادبی تاثیرگذار در ادبیات معاصر آمریکا به شمار می رود.
خالکوبی گل رز یکی از آثار مهم وی محسوب می شود.
به گزارش ایرنا نمایش خالکوبی گل رز The Rose Tattoo از 16 تا 24 آذر ساعت 18 در تالار وحدت مجتمع فرهنگی هنری ارومیه به روی صحنه می رود.
7129/2093 ** خبر: توحید محمودپور ** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.