** ناحیه صنعتی 26 هکتاری خلیفه لو نقده آماده ارائه زمین برای سرمایه گذاران
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه امکان واگذاری زمین در شهرک صنعتی نقده وجود ندارد، گفت: سرمایه گذاران می توانند در ناحیه صنعتی 26 هکتاری شهید بروجردی خلیفه لو این شهرستان زمین دریافت و سرمایه گذاری کنند.

** کاهش 9 درصدی تلفات سوانح رانندگی جاده ای در آذربایجان غربی
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: تلفات سوانح رانندگی از ابتدای سال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9 درصد کاهش یافته و به 280 نفر رسیده است.

** جشنواره حضرت علی اکبر (ع) همزمان با هفته وحدت در مهاباد برگزار شد
هشتمین جشنواره حضرت علی اکبر (ع) عصر روز دوشنبه با هدف معرفی سربازان برتر و نمونه در محل پادگان ارتش مهاباد برگزار شد.

** 2 نفر در پلدشت بر اثر گاز گرفتگی جان باختند
فرمانده گروهان مرزی پلدشت گفت:شب گذشته 2 نفر در اثر استنشاق دود ناشی از ذغال در یک چادر در این شهرستان جان خود را از دست دادند.

** تردد مسافر از مرز سرو ارومیه 42 درصد افزایش یافت
مدیر پایانه مرزی سرو ارومیه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون افزون بر 400 هزار نفر از این مرز بین ایران و ترکیه تردد کرده اند که 42 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

** ارزآوری پایدار در گمرک و پایانه مرزی پلدشت
آذربایجان غربی با 967 کیلومتر مرز مشترک با سه کشور جمهوری آذربایجان، ترکیه و عراق به ‌دلیل دارا بودن پنج پایانه و 9 گمرک مرزی ظرفیت قابل توجهی برای دسترسی به بازارهای جهانی و توسعه اقتصادی دارد و در این میان پایانه و گمرک پلدشت با وجود ظرفیت های صادراتی، ترانزیتی و گردشگرپذیری، نمود عینی بهره مندی از یک ظرفیت محلی برای ارزآوری پایدار در این استان مرزی است.

** کسری 923 میلیون مترمکعبی مخازن آب های زیرزمینی در آذربایجان غربی
نماینده مجری طرح تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی در آذربایجان غربی با اشاره به کسری 923 میلیون مترمکعبی مخازن آب های زیرزمینی استان، گفت: طبق قانون چاه هایی که پس از سال 1385 حفر شده باید مسدود و چاه های پیش از آن نیز به بهترین نحو ممکن ساماندهی شود.

** بارش برف و افت محسوس دما آذربایجان غربی را فرا می گیرد
کارشناس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: بر اساس آخرین خروجی مدل های هواشناسی با تشدید فعالیت سامانه بارشی از بعد از ظهر روز سه شنبه، 14 آذرماه، بارش اولین برف سنگین در سطح این استان آغاز می شود.

** صدور یک میلیون و 900 هزار نسخه دارویی طی نیمه نخست امسال در آذربایجان غربی
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: یک میلیون و 900 هزار نسخه دارویی در نیمه نخست امسال صادر شده که همه آنها توسط این معاونت مورد بررسی قرار گرفته است.

** بازسازی 2500 واحد مسکونی مناطق زلزله زده کرمانشاه بر عهده آذربایجان غربی است
معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: بازسازی و بهسازی 2 هزارو 500 واحد مسکونی در 143 روستا و سه شهر با جمعیت 100 هزار نفر از مناطق زلزله زده بر عهده این استان است.

** کیفیت هوای ارومیه ناسالم برای گروه های حساس
رئیس اداره امور آزمایشگاه های اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: کیفیت هوای ارومیه ناسالم برای گروه های حساس است و دانش آموزان از فعالیت های ورزشی در فضای آزاد بپرهیزند.

** کاهش 2 درجه ای دمای داخلی عامل مهم کاهش مصرف گاز/ ادارات دمای ساختمان ها را به 16 درجه کاهش دهند
مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی گفت: باید ادارات و نهادهای دولتی درجه موتورخانه خود را از 18 درجه به 16 درجه کاهش دهند که در صورت تحقق این امر در استان، ذخیره سازی یک میلیون و 200 هزار مترمکعبی گاز را شاهد خواهیم بود.

** شهادت چشمه همیشه جوشان برای رسیدن به وصال انسان های پاک به رحمت الهی است
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در پیامی به مناسبت شهادت مرزبان سرافزار این استان، شهادت را چشمه همیشه جوشانی دانست که عاقبت خوش انسان‌های پاک و با ایمان است.

** 2 سرنشین پراید بر اثر واژگونی خودرو در کمربندی ارومیه جان باختند
رئیس مرکز فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: بر اثر واژگونی یک دستگاه پراید در کمربندی ارومیه، 2 نفر سرنشینان این خودرو جان خود را از دست دادند.

** شهادت مرزبان ایران اسلامی با جدیت تا حصول نتیجه پیگیری می شود
استاندار آذربایجان غربی با صدور پیامی بر پیگیری موضوع شهادت فرزند غیور و مرزبان ایران اسلامی و مجروح شدن تعدادی از مرزبانان دیگر با جدیت تمام تا حصول نتیجه تاکید کرد.

** تشییع پیکر مطهر شهید مرزبانی در ماکو
پیکر شهید سرافراز 'توحید ملک زاده' شهید مرزبانی پس از ورود به کشور با حضور گسترده مردم شهید پرور، فرماندهان ارشد نظامی، انتظامی و مسئولان شهرستان از هنگ مرزی ماکو تشییع و برای خاکسپاری به زادگاهش در شهر سلماس انتقال یافت.

** کسب 2 مدال طلا توسط رزمی کاران مهابادی در مسابقات جمهوری آذربایجان
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان مهاباد گفت: 2 ورزشکار رزمی کار این شهرستان در مسابقات جام جهانی ورزش های رزمی رشته 'کیک بوکسینگ' در جمهوری آذربایجان موفق به کسب 2 مدال طلا شدند.

** فرماندار: عزم جدی برای رسمی شدن مرز کیله سردشت در دولت وجود دارد
فرماندار سردشت با اشاره به عزم جدی دولت تدبیر و امید برای رسمی شدن مرز 'کیله' گفت: برای تحقق این موضوع مکاتبات و اقدامات لازم صورت گرفته است.

8137/2093 ** خبر: سیده فاطمه سجادی ** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.