کارگردان این نمایش روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه این نمایشنامه خوانی تا 15 آذر سال جاری در ارومیه اجرا می شود، گفت: همه خوانش گران این اجرا برای نخستین بار به نمایشنامه خوانی می پردازند و این هنرمندان جوان برای رسیدن به مرحله تسلط یک و نیم ماه تمرین کرده اند.
مهرناز خوشنویس افزود: این طنز به صورت کاملا خلاقانه و با استفاده از دکورهای مینمالیستی /ساده و جذاب/ ارائه می شود.
وی اضافه کرد: علی حکمت نیا، مریم بهرامیان، علیرضا حسینی، مهرناز خوشنویس، محسن جلیلی، مریم شجاعی و صابر فرهودفر در این نمایشنامه خوانی به ایفای نقش پرداخته اند.
وی ادامه داد: مهرناز خوشنویس مسئول هدایت خوانشگران و طراح صحنه و لباس، رضا خوفی مشاور کارگردان، زاهد فیضی دستیار کارگردان، مسعود کرمانی بازیگردان، سارا قلیزاده فرکوشی مسئول اجرای نور و صحنه و مسعود کرمانی طراح پوستر این نمایشنامه خوانی است.
به گزارش ایرنا این نمایشنامه خوانی از امروز /شنبه/ تا چهارشنبه /15 آذر/ در مجتمع فرهنگی هنری ارومیه اجرا می شود.
داریو فو در سال 1926 میلادی در دهکده «سن جانو» از توابع وارزه ایتالیا متولد شد و در سال 1969 یکی از مطرح ترین آثارش «اسرار کمدی» را که کنکاشی است در شناخت ریشه های فرهنگ عامه، به روی صحنه برد.
این مونولوگ بلند که در آن از زبان گرملوت (Grammelot) به شیوه ای سرگرم کننده استفاده شده با استقبال شدید تماشاگران مواجه می شود؛ بسیاری این اثر را شاهکار داریو فو می دانند.
وی از تاثیرگذارترین نویسندگان معاصر ایتالیا بود که علاوه بر نویسندگی، به کارگردانی، طراحی صحنه و لباس، بازیگری و آهنگسازی نیز می پرداخت.
آثار وی در 50 کشور چاپ و به 30 زبان ترجمه شدند؛ رمان ها و نمایشنامه های داریو فو مضامین سیاسی و اجتماعی دارند و بسیاری از آنها در نقد بوروکراسی دولتی و امپریالیسم آمریکایی نوشته شده اند.
وی برای نگارش نمایشنامه «مرگ تصادفی یک آنارشیست» در سال 1997 نوبل ادبیات را کسب کرد و پیام روز جهانی تئاتر در سال 2013 میلادی توسط وی به نگارش درآمد.
نمایش «افسانه ببر»، «حساب پرداخت نمی شه» و «جسدهای پستی» از جمله آثار 'داریو فو ' هستند که بارها توسط هنرمندان تئاتر کشورمان به صحنه رفته است.
به گزارش ایرنا مهرناز خوشنویس متولد 1367 شمسی در ارومیه بوده و کارشناس تصویربرداری از دانشگاه فرهنگ و هنر ارومیه است.
وی از سال 1386 شمسی با کار کودک 'شیر وفادار و روباه مکار' تجربه بازیگری خود را آغاز کرد و 6 سال سابقه همکاری با گروه 'رقص عروسک ها' در کارنامه هنری خود دارد.
وی از 2 سال پیش با همکاری و سرپرستی همسرش /رضا خوفی/ گروه هنری آوانسن را تشکیل داده و در نمایش های 'تشنه حقیقت'، 'ضیافت غیر منتظره'، 'نگهبان پیر مزرعه' و 'کرکس ها آواز نمی خوانند' به هنرنمایی پرداخته است.
وی همچنین عروسک گردانی در سریال های 'قصه های بابا اصلان '، ' داستان روستای گلمانرود' و 'نشون به اون نشون' را در سابقه هنری خود دارد.
خوشنویس نمایش های 'فقط آسمان می داند '، 'جنس دوم'، 'رویای پشت بام' ، 'زنی که تابستان گذشته رسید ' و 'زندگی شاید' را کارگردانی کرده است.
در افتخارات این هنرمند تقدیر جشنواره استانی بسیج و کارگردانی سوم جشنواره طلوع حوزه هنری به چشم می خورد.
7129** 3072
خبرنگار: توحید محمودپور ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.