به گزارش ایرنا ' گریگور چیفچیان' شامگاه روز چهارشنبه در این دیدار با تاکید بر اینکه درخت انقلاب با نثر خون هزاران شهید سیراب شده است، افزود: ارامنه با تخصص های مختلف برای پشتیبانی از این انقلاب در کنار برادران مسلمان خود فعالیت می کنند.
وی نابودی داعش را تبریک گفت و افزود: سپاه اسلام با نابودی داعش آرامش را بر منطقه حاکم کردند و سایه شوم ناامنی را از سر منطقه کنار زدند.
وی همچنین ایران را الگویی ایده آل برای تعامل اقوام و ادیان عنوان کرد و در ادامه با اشاره به زلزله اخیر کرمانشاه، گفت: ارامنه همپای دیگر هموطنان به یاری زلزله زدگان شتافتند و هدایای خود را از تبریز و ارومیه به این مناطق ارسال کردند.
وی در ادامه با بیان اینکه امروز حکومت ها خلا دین را احساس کرده اند، گفت: راه رسیدن به صلح و آرامش، پیروی از ادیان الهی است.
'اسقف اعظم چیفچیان' در ادامه به مشکلات ارامنه آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت: برخی از قبرستان ها و کلیساهای ارامنه مورد تعرض قرار گرفته است و انتظار می رود تا اقداماتی جهت حفاظت از آنها صورت بگیرد زیرا برخی از آنها تاریخی است.
وی با تاکید بر اینکه ارامنه پس از پیروزی انقلاب اسلامی آئین های مذهبی خود را به راحتی و در آرامش برگزار کرده اند، اظهار کرد: امروز فرزندان ما با آرامش در کلاس های درس حاضر می شوند و علاوه بر دروس اصلی کتاب های دینی خود را نیز مطالعه می کنند.
'نرسس باسیلیان' کشیش کلیسای ارامنه ارومیه نیز اظهارکرد: ارامنه ارومیه همواره در آرامش و امنیت زندگی کرده و هر یکشنبه در کلیساها مراسم دعا و نیایش خود را آزادانه برگزار می کنند.
به گزارش ایرنا، خلیفه گری ارامنه در ایران سه اسقف اعظم در استان های اصفهان، آذربایجان و تهران دارد؛ خلیفه گری اذربایجان با 700 سال سابقه، قدیمی ترین آنهاست.
در این دیدار علاوه بر اسقف اعظم خلیفه گری ارامنه آذربایجان، کشیش کلیسای ارامنه ارومیه و جمعی از شخصیت های فرهنگی جامعه ارامنه نیز حضور داشتند.
8135/ 3072
** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.