هوشنگ عطاپور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این رقابت ها در مواد کایاک و تورینگ در سه کلاس معلولان انجام شد و در پایان در تورینگ کلاس KL2 ' یونس فیضی' از پیرانشهر مدال طلا و در تورینگ کلاس KL3 ' صفر محب زاده' از ارومیه صاحب مدال نقره شد.
وی ادامه داد: رقابت های قهرمانی کشور پاراکانو آقایان همزمان با مسابقات قهرمانی کشور آب های آرام امروز / پنجشنبه 25 آبان ماه / در دریاچه آزادی تهران برگزار شد.
به گزارش ایرنا سید محمد امین شیخ مندی مربی و شهرام احمدی سرپرست تیم استان آذربایجان غربی در این مسابقات هستند.
در مراسم توزیع مدال این رقابت ها از ' شاهو محمدی' قایقران اهل مهابا،د اولین ورزشکار سندرم داون قایقرانی نیز تقدیر به عمل آمد.
آذربایجان غربی یکی از قطب های مهم قایقرانی در ایران است و حضور 10 ملی پوش به نام های محسن شادی، عاقل حبیبیان، احمد احمدی، افشار حیدری، اتابک پیشیار، یاسر جوهری، وحید جوهری، فرزاد کربلایی قلی زاده، فرهاد کربلایی قلی زاده و سیدحسن موسوی و 2 مربی به نام های طاهر کبوتری و سیمین خیاطی در بازی های آسیایی 2014 اینچئون کره جنوبی گواه این ادعاست.
ظهور قهرمانانی همچون محسن شادی و درخشش در رقابت های جهانی، بازی های آسیایی، قهرمانی آسیا و راهیابی به المپیک 2012 لندن نقطه عطفی در قایقرانی استان و ایران محسوب می شود.
آذربایجان غربی با داشتن سدهای متعدد همچون سد حسنلوی نقده، سد شهرچایی ارومیه و سد مهاباد نقش مهمی در تربیت بیش از 10 قایقران ملی پوش و تقدیم به تیم های ملی داشته است.
8135/ 3072
** خبر: شهین بیدادرس ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.