مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: با وجود افزایش کانون بیماری انفولانزای  فوق حاد پرندگان در برخی مناطق کشور، تاکنون در آذربایجان غربی موردی از این بیماری گزارش نشده است.

کامیار داهیم در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی گفت: در این استان از 22 آبان سال گذشته تاکنون 289 مورد تلفات طیور که مشکوک به بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بود شناسایی شده و برای بررسی های بیشتر نیز 20 هزار نمونه برداری انجام شده که در نتیجه آنها 43 کانون بیماری شناسایی شده است.

وی تصریح کرد: از کل 43 کانون بیماری فوق حاد پرندگان، یک کانون صنعتی، 9 کانون ویلایی و 32 کانون روستایی بوده است.

وی با تاکید براینکه این اداره کل برنامه پایش و مراقبت را با هدف جلوگیری از شیوع آنفلوآنزای حاد پرندگان به صورت مستمر در دستور کار قرار داده است افزود: براساس گزارشات از 22 آبان ماه تاکنون 31 هزار قطعه طیور به دلیل آلودگی به آنفولانزای فوق حاد پرندگان معدوم شده است.

داهیم گفت: در این مدت چهار میلیارد و 500 میلیون ریال، غرامت معدوم سازی پرداخت شده و این نهاد هیچ گونه بدهی از بابت پرداخت غرامت ندارد.

داهیم با اشاره به اینکه ورود غیرمجاز انواع نهاده های طیور به استان یکی از عوامل نگران کننده شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان است گفت: عوامل انتظامی باید کنترل حمل و جابجایی انواع نهاده های طیور فاقد بارنامه و گواهی قرنطینه ای بهداشتی دامپزشکی را تشدید کند.

وی اظهار کرد: خارج کردن طیور از حالت بسته بندی در مراکز عرضه کار مجرمانه ای است لذا در این راستا باید نیروی های انتظامی، شهرداری و بهداشت در صورت مشاهده نسبت به جلوگیری این امر اقدامات لازم را انجام دهند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.