فرماندار سردشت گفت: بلافاصله بعد از وقوع زمین لرزه، شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان تشکیل جلسه داد و همه اعضا امادگی کامل را برای کنترل شرایط در صورت بروز پس لرزه اعلام کردند.

به گزارش ایلنا از سردشت، نژاد جهانی در جمع خبرنگاران گفت: بلافاصله بعد از وقوع زمین‌لرزه، شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان تشکیل جلسه داد و  همه اعضا آمادگی کامل را برای کنترل شرایط  در صورت بروز پس‌لرزه اعلام کردند.

وی افزود: در جلسه تاکید شد تمام یگان‌های خدماتی، امکانات و تجهیزات خود را در فضای باز مستقر کنند تا در صورت بروز پس لرزه در خطر آوار و ریزش نباشند و به‌موقع بتوان شرایط را کنترل و مدیریت کرد.

فرماندار و رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان گفت: عمده خسارات وارده شده در حد ترک‌های سازه‌ای و غیر سازه‌ای بوده و بیشتر ترک ها در ساختمان‌های فرسوده و روستایی است و این مسئله هشداری است و اهمیت مقاوم سازی مساکن روستایی را دوچندان می کند.

وی افزود: ساختمان‌های عمومی از جمله مدارس نیز خسارت دیده‌اند و می‌طلبد سازمان تحول و نوسازی مدارس، بهسازی مدارس را که یکی از مطالبات اساسی شهرستان است را با جدیت دنبال کنند.

جهانی تصریح کرد:  دبیرخانه شورای هماهنگی مدیریت بحران فعال و در حال جمع بندی و  برآورد خسارتهای ناشی از زلزله شب گذشته است که به  ساختمانهای عمومی، تاسیسات خدماتی و ساختمانهای شخصی وارد شده است.

 فرماندار و رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان  به آمار مصدومان اشاره کرد و گفت: هفت نفر از شهروندان در این حادثه بر اثر تبعات ثانویه زمین‌لرزه ضربه دیدند که اکثریت آنها به صورت سرپایی مداوا شدند و یک نفر هم نیاز به عمل جراحی دارد.

وی با اشاره به برخی اخبار کذب در کانال‌های تلگرامی شهرستان که منجر به وحشت مردم شده بود، گفت: فضای مجازی از یک طرف می‌تواند فرصتی برای اطلاع‌رسانی شفاف باشد و از طرفی دیگر در صورتی که  اطلاعات ناصحیح و غیر مستند را منتشر کنند، تهدید و ایجاد ترس و دلهره کنند.

 جهانی تاکید کرد: رسانه‌ها در چنین شرایطی اطلاعات موثق را از شورای هماهنگی مدیریت بحران دریافت کنند و ازانتشار اخبار متفرقه خودداری نمایند.

فرماندار و رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان، در مواقع بحران ضرورت دعوت به خونسردی و آموزش را توسط فضاهای مجازی یادآور شد و گفت: رسانه‌ها با این اقدام می‌توانند التهاب و نگرانی مردم را در حد چشمگیری کاهش دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.