طاهر آریا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در تماس تلفنی یکی از اهالی روستای 'کل تپه' با اورژانس مهاباد مبنی بر نامساعد بودن وضع جسمانی مادر باردار در حال زایمان، بلافاصله امدادگران پایگاه جاده ای 'کیتکه' در 16 کیلومتری محل مورد نظر راهی محل شدند.
وی افزود: با راهنمایی اهالی روستا امدادگران به محل سکونت مادر باردار رسیدند اما پیش از حضور آنان در محل، کیسه آب مادر پاره شده بود.
وی اظهار کرد: بر این اساس بلافاصله پس از معاینات اولیه اقدامات درمانی کنترل علایم حیاتی، رگ گیری، سرم تراپی، اکسیژن تراپی و اقدامات اولیه مناسب بارداری انجام شد.
وی اضافه کرد: با وجود مسافت 50 کیلومتری جاده مهاباد- سردشت، مادر باردار با سلامتی کامل تحویل بخش زایمان بیمارستان امام خمینی(ره) مهاباد شد با انجام اقدامات درمانی به موقع وضع بیمار به حالت طبیعی برگشت و از خطر مرگ نجات یافت.
به گفته وی این مادر باردار پرخطر با داشتن 41 سال در هفته چهلم بارداری خود بسر می برد و در صورت تاخیر در رساندن وی به بیمارستان به علت پارگی کیسه آب دچار خونریزی داخلی و احتمال به خطر افتادن جان خود و فرزندش می شد.
شهرستان مهاباد در جنوب آذربایجان غربی با 237 هزار نفر جمعیت و با تحت پوشش قرار دادن دیگر شهرهای اطراف یک بیمارستان دارد.
3093/3072
** خبرنگار: پیمان پاکزاد ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.