معاون سیاسی وامنیتی استانداری آذربایجان غربی تاکید کرد: عامل اصلی عدم گرایش جامعه به سمت کتابخوانی نهادینه نشدن فرهنگ کتابخوانی است و این امر به بالا بودن قیمت کتاب‌ها ربطی ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ارومیه، علیرضا رادفر در جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته کتاب گفت: عامل اصلی عدم گرایش جامعه به سمت کتابخوانی نهادینه نشدن فرهنگ کتابخوانی است و این امر به بالا بودن قیمت کتاب‌ها ربطی ندارد.

وی با بیان اینکه امروز متوسط قیمت کتاب‌های معمولی ١٠ تا ١٥ هزار تومان است، اظهار داشت: جوانی که ١٠ بار به کافی نت می‌رود، بدون تردید نزدیک ١٥ هزار تومان صرف خرید تنقلات و بسته اینترنتی می‌کند در حالی که با همین مبلغ می‌تواند کتاب خریده و مطالعه کند.

معاون سیاسی وامنیتی استانداری آذربایجان غربی با بیان اینکه کتاب‌هایی با حجم کم، پر جاذبه و متنوع می‌تواند خوانندگان بیشتری به سوی خود جلب کرده و فرهنگ کتابخوانی را رونق دهد، تصریح کرد: برای نهادینه شدن فرهنگ مطالعه بهتر است در اتوبوس‌هایی که مسیر طولانی را طی می‌کنند و همچنین اتوبوس‌های درون‌شهری و مطب‌ها، کتاب‌هایی برای مطالعه مسافران و بیماران گذاشته شود تا در طول مسیر و زمان انتظار شهروندان کتاب‌های مختلفی را مطالعه کنند.

رادفر به راه‌اندازی محلی برای مسافران در ترمینال فرودگاه بین‌المللی ارومیه اشاره کرد و یادآور شد: این محل برای مطالعه کتاب مسافران به زودی راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.