به گزارش ایرنا، محمد مهدی شهریاری در شانزدهمین جلسه خدمات سرمایه گذاری آذربایجان غربی که با حضور سرمایه گذارانی از آلمان برگزار شد، اظهار کرد: درآمد یکهزار و 200 میلیارد دلاری دولت نهم و دهم از محل فروش نفت و صنایع پتروشیمی می توانست جهشی در توسعه اقتصادی ایجاد کند اما متاسفانه فرجامی جز تورم و رشد منفی اقتصادی نداشت.
وی با اشاره به دستاورد های دولت تدبیر و امید، افزود: شرایط کشور پس‌ از برجام دچار تغییر مثبت شده و باید بیش از پیش از این فرصت برای توسعه کشور استفاده شود.
وی تحریم های ناجوانمردانه علیه کشور را مانعی برای توسعه پایدار کشور دانست و گفت: پس از برجام کشورهایی همچون آمریکا که از بهبود روابط جمهوری اسلامی ایران با دنیا در هراس بودد، سعی در سنگ اندازی و ایجاد مشکلات بانکی برای ایران کرد.
وی با تاکید بر اینکه اگر مشکلات بانکی در حوزه بین الملل رفع شود، مانعی برای توسعه کشور نخواهیم داشت، ادامه داد: شرکت های آلمانی آماده سرمایه گذاری 100 میلیون یوریی در ایران هستند و امید است مسیر این سرمایه گذاری هرچه سریع تر هموار شود.
وی آذربایجان غربی را دارای پتانسیل های اقتصادی کم نظیر در حوزه های صنایع، معادن و گردشگری عنوان کرد و گفت: به مردم این قول را می دهم که برای افزایش ثروت، رفاع اجتماعی و اشتغال زایی تمامی تلاش خودم را به کار می گیریم.
در حال تکمیل....
3214/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.