رئیس هیات اسکواش آذربایجان غربی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه مسابقات بین المللی اسکواش جام صلح و دوستی ارومیه با هدف گرامیداشت یاد و خاطره 12 هزار شهید آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار کرد: در دیدار نهایی این رقابت ها که بین سجاد زارعیان از ایران و خواجا ادیل مقبول از پاکستان / khawaja adil magbool / برگزار شد، اسکواش باز ایرانی با نتیجه سه بر 2 به پیروزی رسید و مقام قهرمانی را از آن خود کرد.
سلمان فرضعلی پور افزود: رسول السلطانی / Rasool Al Soltani / ومحمد فرمان حسن / Mohammed Ferman Hasan / هر دو از عراق نیز مقام سوم مشترک این رقابت ها را به خود اختصاص دادند.
به گزارش ایرنا این مسابقات از دهم آبان ماه جاری با حضور 27 بازیکن از کشورهای انگلستان، مصر، پاکستان، مالزی، هندوستان، کویت، عراق و ایران آغاز شده بود.
صدای برخورد توپ به دیوار در این رشته ورزشی، صدایی را تداعی می کند که شبیه اسکواش است؛ از این رو نام این رشته ورزشی را اسکواش گذاشته اند.
اسکواش ورزشی راکتی است که به صورت تک‌ نفری (2 بازیکن) و 2 نفری (4 بازیکن) در زمینی کاملا احاطه‌ شده با دیوارهای شیشه‌ای انجام می‌شود.
شیشه‌ای بودن دیوارها، تماشای بازی توسط تماشاگران را امکان‌پذیر می‌کند؛ در مسابقه‌های بین‌المللی دیوارهای بیشتری از جنس شیشه در نظر گرفته می‌شود.
8135/ 2093 ** خبر: شهین بیدادرس ** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.