رئیس هیات اسکواش آذربایجان غربی شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این مسابقات با حضور ورزشکاران دارای رنکینگ جهانی از کشورهای انگلستان، مصر، پاکستان، مالزی، هندوستان، کویت، عراق و ایران تا 14 آبان سال جاری ادامه می یابد.
سلمان فرضعلی پور با تاکید بر اینکه امتیازات ورزشکاران در این رقابت ها در رنکینگ آنان به ثبت می رسد، افزود: رقابت ها به صورت انفرادی پیگیری می شود و جایزه پنج هزار دلاری مسابقات از آن کسی است که بالاترین امتیاز رنکینگ جهانی را کسب کرده باشد.
به گزارش ایرنا این مسابقات در 2 مرحله برگزار می شود و بازیکنانی که در مرحله اول پیروز شوند به مرحله دوم و جدول اصلی راه پیدا می کنند و باید 16 دیدار را پشت سر بگذارند تا به برترین امتیاز دست یابند.
در روز اول این مسابقات نوید شفیع با نتیجه سه بر صفر مغلوب امیر حسین شفیعی شد و همچنین پویا شفیعی فرد با نتیجه سه بر صفر پویا جهانسوز را شکست داد.
صدای برخورد توپ به دیوار در این رشته ورزشی، صدایی را تداعی می کند که شبیه اسکواش است؛ از این رو نام این رشته ورزشی را اسکواش گذاشته اند.
اسکواش ورزشی راکتی است که به صورت تک‌ نفری (2 بازیکن) و 2 نفری (4 بازیکن) در زمینی کاملا احاطه‌ شده با دیوارهای شیشه‌ای انجام می‌شود.
شیشه‌ای بودن دیوارها، تماشای بازی توسط تماشاگران را امکان‌پذیر می‌کند؛ در مسابقه‌های بین‌المللی دیوارهای بیشتری از جنس شیشه در نظر گرفته می‌شود.
8135/ 3072
** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.