نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس پیگیر مسئله دریاچه ارومیه هستند.

نادر قاضی پور در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی با اشاره به طرح سوال از رئیس جمهور محترم در خصوص دریاچه ارومیه  و امضای نامه مذکور توسط 115نماینده مجلس تصریح کرد: با امضای این نامه تقاضای رسیدگی به وضعیت دریاچه ارومیه راداریم و درصدد هستیم دستگاههای ذی ربط بعد از ارائه گزارش عملکرد خود در خصوص احیای دریاچه ،میزان هزینه کرد و میزان مشارکت خود به رئیس جمهور، برنامه ریزی های لازم برای بهبود وضعیت دریاچه انجام شود.

وی افزود: متاسفانه سطح آب دریاچه ارومیه روز به روز بیشتر کاهش می‌یابد و اقدامات مقتضی برای حل این مشکل تاکنون انجام نشده است.

قاضی پور گفت: مردم استان بدانند نمایندگان در مجلس پیگیر مسئله دریاچه ارومیه هستند و از هیچ تلاشی برای احیای دوباره آن دریغ نمی کنند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دریاچه ارومیه آخرین نفس های خود را می کشد و در وضعیت بحرانی قراردارد افزود: باید به دنبال راه حلی جدی برای احیای این دریاچه رو به مرگ باشیم.

وی با اشاره به خطر جدی خشکی دریاچه ارومیه و اثرات زیست محیطی آن افزود: درصورت خشکی دریاچه ریزگرد های نمکی آن اثرات مخرب و مرگ آوری برای منطقه بدنبال خواهد داشت.

قاضی پور با بیان اینکه دریاچه ارومیه، بزرگترین دریاچه داخلی ایران و دومین دریاچه آب شور دنیا است اظهار کرد: مسئله دریاچه ارومیه مختص استان، کشور نبوده بلکه مسئله ای جهانی است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با وجود وضعیت بحرانی دریاچه ارومیه ، به احیای دوباره آن امیدوارم.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.