امام جمعه خوی گفت: استکبار از اقتدار منطقه ای ایران عصبانی است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی حجت الاسلام سید رضی شکوری در خطبه های نمازجمعه این هفته خوی با اشاره به مواضع ولی امر مسلمین و فرماندهی کل قوا در مراسم تحلیف و اعطای سردوشی دانشجویان دانشگاه افسری ارتش اظهارکرد: همه مسئولان نظام ،نیروهای مسلح و آحاد مردم باید مواضع رهبری را سرلوحه مدیریت و زندگی خود قرار بدهند ، عصبانیت و رفتارهای پرخاشگرانه استکبار به دلیل اقتدار و قدرت نظام اسلامی ایران در منطقه است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری تصریح کرد: مهم ترین رسالت و وظیفه نیروهای مسلح تأمـین امـنیت کشـوربوده و مهم ترین مسأله کشور در شرایط کنونی موضوع اقتـصاد و معـیشت مـردم است، وابستگی اقتصاد کشور به نفت یک مشکل تاریخی است.

امام جمعه خوی با اشاره به سفر تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه پس از شکستهای زنجیره ای اخیر  به منطقه گفت: شکست های زنجیره ای اخیر آمریکا در غرب آسیا، مقابله با نفوذ روزافزون جمهوری اسلامی در منطقه، نزدیک ساختن عربستان و عراق به همدیگر در برابر ایران، به وجود آوردن وحدت عربی در منطقه علیه جمهوری اسلامی وایجاد امید در اسرائیل ،جریانهای تکفیری و پادشاهان وابسته منطقه در پی شکست های مفتضحانه اخیر آمریکا در سوریه ،عراق ،لبنان و یمن از اهداف سفر تیلرسون به منطقه است.

مسئول شورای فرهنگ عمومی خوی با اشاره به شهادت و مجروح شدن 110 نفر از شیعیان افغانستان در هفته گذشته گفت: از سال 2001 میلادی کشور مظلوم افغانستان در اشغال نیروهای متجاوز آمریکایی و حامیان او و گروه های تکفیری مورد حمایت آمریکا قرار دارد در طول این 16 سال هزاران نفر از مردم بی گناه این کشور قتل عام شده و زیر ساخت ها نابود و ناامنی تمام عیار بر مردم حاکم شده است.

وی ادامه داد بیشترین حملات گروه های تروریستی مورد حمایت آمریکا و عربستان سعودی علیه شیعیان بوده که بارها عزاداران حسینی ،مساجد ،حسینیه ها ،محلات و روستاهای شیعه نشین را مورد حمله قرار داده و صدها نفر را به جرم شیعه بودن قتل عام کردند که یک نمونه آن دو انفجار اخیر بود که در آن 110 نفر شهید و زخمی شدند.

حجت الاسلام شکوری با اشاره به اهداف بلند مدت آمریکا در افغانستان خاطرنشان کـرد: روی کار آوردن حکومت دست نشانده و حافظ منافع آمریکا، حکم رانی در منطقه دریای خزر جهت تأمین نیازهای نفتی فراوان، تسلط بر کشتزارهای افیونی افغانستان که تجارت 3 چهارم مواد مخدر جهـان را تـشکیل می دهـد، بهره گیری از خاک افغعانستان جهت حمله به کشورهای غرب آسیا، سازماندهی جریانهای تکفیری جهت فشار به حکومت های منطقه و کنترل کردن جریانهای سیاسی ضد آمریکایی در منطقه از اهداف امریکای جنایت کار در این کشور است.

وی در ادامه با استناد به روایتی از امام صادق(ع) درخصوص ارج زیارت قبر امام حسین در نزد خداوند اظهار کرد:کسی که امام حسین(ع) را زیارت کند، جبرئیل و میکائیل و اسرافیل او را همراهی می کنند تا به منزلش وارد می شود.

وی ادامه داد: با توجه به فضیلت وعظمتی که برطبق روایات اهل بیت  در زیارت امام حسین(ع) نهفته است،امید است از فرصت اربعین استفاده استفاده کنیم.

مسئول مدارس علمیه خوی با تسلیت 7 صفر روز شهادت امام حسن مجتبی(ع) به نقل مرحوم شیخ مفید و شهید اول تصریح کرد: امام حسن مجتبی(ع) در طول عمر خود به ویژه در دوران امامت کوتاه خویش مظلومیت های متعددی را متحمل شدند که شاید تلخ ترین آنها جفاهایی است که در ارتباط با پذیرش صلح با معاویه اتفاق افتاد که حتی نقل شده که نزدیکترین یاران امام به او جفا کردند.

 

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.