قرنی مصطفی پور روز پنجشنبه در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: هدف اصلی این پویش، تاثیرگذاری و توسعه فرهنگ دوچرخه سواری در بین شهروندان است.
وی با اشاره به اینکه برای اولین بار پویش روز بدون خودرو در مهاباد برگزار می شود، گفت: استفاده از دوچرخه برای سلامتی روح و روان، محیط زیست و کاهش ترافیک شهر موثر است.
این مراسم با همکاری نیروی انتظامی، فرمانداری و راهنمایی رانندگی در مسیر ورزشگاه آزادی تا پارک ملت مهاباد برگزار شد.
به گزارش ایرنا دوچرخه سواری دارای طیف متنوعی از رشته هاست؛ برخی از دوچرخه سواران ترجیح می دهند با لاستیک های پهن به دوچرخه سواری در مسیرهای پیاده رو صخره ای بپردازند و برخی هم ترجیح می دهند در جاده و تپه ها برانند.
برخی برای تفریح و عده ای هم برای ورزش و به شکل حرفه ای دوچرخه سواری می کنند؛ در هر صورت همه ما می توانیم از مزایای دوچرخه سواری برای حفظ سلامت خود بهره جوییم.
دوچرخه سواری در میان سایر وسایل حمل و نقل یکی از بهترین فعالیت ها برای بهبود سلامتی ماست که می تواند سلامت جسمی و روحی ما را تضمین کند.
دوچرخه سواری ارتباط زیادی با آمادگی جسمانی قلبی عروقی دارد و به عنوان یک عامل کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی انسداد شرائن شناخته می شود.
دوچرخه سواری یکی از عالی ترین ابزارها برای فرم دهی و ساخت ماهیچه های بدن است؛ مخصوصا نواحی پایین بدن مثل ماهیچه ساق پا، ران و نشیمنگاه و پشت بدن را قوی می کند.
دوچرخه سواری همچنین برای کسانی که دارای مشکلات مفاصل، آسیب در قسمت پاها و تهیگاه هستند و موجب دوری آنان از ورزش های سنگین شده است، ورزشی سبک و مفید محسوب می شود.
دوچرخه سواری برای کمر مفید است و شما می توانید هنگام دوچرخه سواری مقدار زیادی کالری بسوزانید؛ مخصوصا زمانی که در مقایسه با یک دوچرخه سواری تفریحی آرام، سریع تر می رانید و به راحتی در پائین نگه داشتن وزن بدن کمک شایانی می کند.
علاوه بر این فواید، دوچرخه سواری باعث افزایش و بالا رفتن سوخت و ساز بدن حتی بعد از پایان دوچرخه سواری می شود و عالی ترین روش برای افزایش طول عمر شماست.
با دوچرخه سواری منظم می توانید به افزایش تعداد سال های عمرتان کمک کنید و حتی با قبول ریسک آسیب های احتمالی در طول دوچرخه سواری باز هم سود آن نسبت به ضررهای آن بیشتر است.
حرکت دادن هر دو پا به دور یک محور، همزمان با ایجاد کشیدگی در دست ها و تحمل وزن بدن یک تمرین بسیار خوب برای هماهنگی مهارت های اندام هاست.
دوچرخه سواری ارتباط مستقیم با ایجاد آرامش، شادی و نشاط و بهتر شدن سلامت روحی افراد دارد و می تواند سیستم ایمنی بدن را برای مقابله با انواع بیماری ها مثل سرطان محافظت کند.
شهرستان مهاباد با 237 هزار جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
3093/ 3072
** خبرنگار: پیمان پاکزاد ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.