به گزارش ایرنا، ایرج شجاعی روز چهارشنبه در نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان مهاباد افزود: متوازن سازی بودجه های اختصاص یافته به شهرستان ها نسبت به استان و کشور در برنامه ششم توسعه مورد توجه واقع شده که در آن با وجود کمبود سرانه آموزشی، بهداشتی و خدماتی مهاباد نسبت به متوسط استان، این مقدار اعتبار به این شهرستان اختصاص یافته است.
وی اظهار کرد: جایگاه 17 شهر آذربایجان غربی بر اساس هر شاخص بررسی شده که بیشترین نیاز و اولویت شهرستان مهاباد در بخش آب آشامیدنی روستایی و فضای آموزشی است.
ماموستا ملاقادر سهرابی امام جمعه مهاباد نیز در این نشست اظهار کرد: با توجه به کاهش دمای هوا و شرایط آب و هوایی در فصل زمستان اعتبارهای اختصاص یافته باید در زمان مورد نیاز خود تخصیص پیدا کند تا ادارات بتوانند اهداف خود را پیاده کنند.
مدیر آموزش و پرورش مهاباد نیز با اشاره به بحران کمبود فضای آموزشی در این شهرستان گفت: متوسط سرانه فضای آموزشی در کشور 5.5 متر و در استان 3.4 متر است و این در حالی است که این سرانه در مهاباد 2.9 متر است که توجه بیشتر مسئولان را می طلبد.
کامبیز شاوله اضافه کرد: اکنون دانش آموزان روستای امین آباد مهاباد بدون کلاس درس بوده و به صورت دسته جمعی تنها در یک اتاقک مشغول به تحصیل هستند.
کمال نالوسی رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی نیز در این نشست با اشاره به کمبود آب روستاهای بخش خلیفان گفت: یک مجتمع آبی برای رفع کمبود آب آشامیدنی این بخش در حال ساخت است که 118 روستا را زیر پوشش قرار می دهد و هزینه بیش از هشت میلیارد ریالی برای اجرای آن پیش بینی شده است.
در ادامه این جلسه ردیف های بودجه هر اداره به تفکیک اعلام و کمبود ها و مشکلات آنها توسط مدیران بررسی شد.
شهرستان مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
3093/2093 ** خبرنگار: پیمان پاکزاد ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.