رئیس اداره توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت: مرحله استانی جشنواره  کارآفرینان برتر 96، همزمان با هفته جهانی کارآفرینی در آبان ماه برگزارمی شود.

به گزارش ایسنا محمد امید فرخی در نشست خبری با خبرنگاران در موضوع آغاز فرآیند ثبت نام دوازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر 96 با بیان اینکه مرحله کشوری نیز در اواخر بهمن ماه برگزار خواهد شد افزود:  کارآفرینان و داوران علاقه مند به شرکت در جشنواره  در در حوزه های صنعت، خدمات و گردشگری می توانند  از تاریخ 11/6/96 تا 11/7/96 در  سامانه www.karafarinebartar.ir ثبت نام کنند که محل دبیر خانه جشنواره استانی نیز اداره توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی خواهد بود.

وی اهداف عمده دوازدهمین دوره  جشنواره انتخاب کارآفرینان برتر را ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی، خلاقیت و نو آوری و شناسایی کارآفرینان در  سراسر کشور و معرفی آنان به عنوان الگو به آحاد جامعه، هم افزایی و مشارکت کارآفرینان درتوسعه اقتصادی کشور و همچنین رشد اعتماد به نفس و روجیه خود باوری در جوانان عنوان کرد.

فرخی افزود: داوران این جشنواره عموما از کارآفرینان برتر سال های قبل، متخصصین و مدرسین حوزه کار آفرینی و نیز کسانی که تجاربی در هیئت مدیره شرکت ها و موسسات داشته اند.

وی در خصوص تعداد افراد ثبت نام شده در جشنواره نیز گفت: تعداد افراد ثبت نام شده در جشنواره در سطح کل کشور نسبت به سال قبل کاهش داشته است که به طبع آن تعداد ثبت نامی های استان نیز کاهش یافته است.

رئیس اداره توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نحوه برگزاری جشنواره خاطر نشان کرد: پس از پایان زمان ثبت نام این جشنواره با بررسی کمی و میدانی فعالیت های افراد ثبت نام شده، نفرات برتر استان با معرفی به شورای سیاست گذاری استانی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جشنواره ملی معرفی شده تا در صورت کسب امتیازات لازم به عنوان کارآفرین نمونه معرفی شوند.

وی در خصوص اعطای تسهیلات ویژه به نفرات برگزیده جشنواره  گفت: کارآفرین کسی است که با پذیرش مخاطب ارزش اقتصادی یا اجتماعی جدیدی در سطح  بنگاه یا کشور و حتی جهان به وجود آورد لذا عموما کارافرینان نیازی به تسهیلات ندارند بلکه یاز به این دارند که فضای کسب و کار بهبود یابد اما با این حال در صورت اجرایی شدن برنامه اشتغال فراگیر در طی سال جاری تسهیلاتی بر اساس ضوابط و شرایط خاص برای کار آفرینان در نظر گرفته خواهد شد.

فرخی افزود: در این جشنواره حمایت ها بیشتر جنبه معنوی دارند و سعی بر آن داریم که در هر دوره با صدور  کارت شناسایی برای کارآفرینان برتر جشنواره صادر سعی در معرفی این افراد به بخش های دولتی و احاد جامعه داشته باشیم.

اکبر پور فاطمی کارشناس مسئول کارورزی آذربایجان غربی نیز در ادامه این نشست با ارائه آماری در زمینه طرح کارورزی به تشریح مشکلات این طرح در استان پرداخت و گفت: تا به امروز 7هزار و 700 نفر کارورز در استان ثبت نام شده است که از این تعداد فقط 25 نفر به بنگاه های اقتصادی جذب شده اند.

 وی با بیان اینکه که در استان فقط 173 واحد پذیرنده برای طرح کارورز در اختیار  داریم و از این تعداد نیز فقط تعداد 21 واحد مجوز جذب نیرو دارند افزود: نسبت به این حجم از ثبت نام تعداد واحد های پذیرنده بسیار اندک است.

پورفاطمی با تاکید بر اینکه 4هزار و 320 نفر سهمیه آذربایجان غربی برای طرح کاروزی است خاطر نشان کرد: در تلاش هستیم که سهمیه استان را تا دو برابر افزایش دهیم و امیدواریم با تسهیل موانع موجود و اطلاع رسانی کافی به کارفرمایان جذب کارورز در بنگاه های اقتصادی را افزایش دهیم.

 

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.