نادر مدنی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در قسمت تیمی سه نفره نوجوانان تیم ارومیه با 19 امتیاز مقام اول، مهاباد با 17.3 امتیاز مقام دوم و سلماس 16.9 امتیاز مقام سوم را کسب کردند.
وی با اشاره به نتایج مسابقات تیمی پنج نفره نوجوانان نیز گفت: در این قسمت تیم ارومیه با 19.1 امتیاز رتبه اول، مهاباد با 16.9 امتیاز رتبه دوم و سلماس با 16.1 امتیاز رتبه سوم را به دست آوردند.
وی افزود: در بخش نونهالان تیمی 3 نفره نیز سلماس با امتیاز 17.4، اشنویه با امتیاز 15.6 و مهاباد با امتیاز 15.5 به ترتیب رتبه های اول تا سوم را از آن خود کردند و همچینین در بخش پنج نفره تیمی این رده نیز تیم سلماس با کسب 16.6 امتیاز مقام اول، اشنویه با 16.2 امتیاز مقام دوم و شوط با کسب 15.5 امتیاز به مقام سوم رسیدند.
رئیس هیات ژیمناستیک آذربایجان غربی با اشاره به نتایج انفرادی بخش نونهالان اضافه کرد: رها پور خضر از اشنویه مقام اول، ژینا عبداله پورا ز مهاباد دوم، ریحانه حسین زاده و اسرا سجادی از سلماس به صورت مشترک مقام سوم را کسب کردند.
مدنی در خصوص نتایج بخش نوجوانان نیز اظهار کرد: آنیتا عزیز زاده، فاطمه آقایی از ارومیه و ژیروان ملا از مهاباد در جایگاه های اول تا سوم ایستادند.
به گزارش ایرنا 20 ورزشکار از شهرستان های ارومیه، اشنویه، سلماس، مهاباد و شوط در این مسابقات یک روزه حضور داشتند.
سال 1395 ورزشکاران ژیمناستیک کار استان 10 مدال طلا، 14 مدال نقره و 15 مدال برنز را در مسابقات کشوری کسب کردند و هفت نفر از این ورزشکاران به تیم ملی دعوت شدند.
در مجموع یکهزار و 500 ورزشکار رشته ورزشی ژیمناستیک در استان فعالیت می کنند که 820 نفر از آنان خواهر و 970 نفر برادر هستند.
ایروبیک یعنی فعالیتی که عضلات بزرگ را به کار گیرد، حداقل 12 دقیقه با حرکات ریتمیک و موزون، در شرایطی که سرعت و شدت تمرین قابل تحمل است و نیاز بدن به اکسیژن برای مدتی افزایش می یابد، این فعالیت انجام می گیرد. ایروبیک جزفعالیت های هوازی (شدت کم و مدت طولانی) است.
تمرینات ایروبیک از حرکات ریتمیک و متناوب ماهیچه ای بهره برده و ضربان قلب و تنفس را در مدت زمانی خاص بالا می برد، پیاده روی، دویدن، شنا، دوچرخه سواری، کوه نوردی، اسکی در مناطق کوهستانی، اسکیت و تنیس از نمونه ای ورزش ایروبیک است.
8135/ 3072
** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.