اکبر عبدالله نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:این بازارچه مرزی که سال های متمادی رونق لازم را نداشت، در اردیبهشت سال 1395 به بهره برداری رسید و در زمان حاضر برخی از محصولات داخلی نظیر ظروف چینی و پلاستیکی، انواع میوه، زغال سنگ، سنگ موزائیک و لوازم خانگی از طریق این بازارچه به جمهوری خودمختار نخجوان صادر می شود.
به گفته وی قبل از دولت یازدهم 450 پیله ور در این بازارچه مشغول به فعالیت بودند و این آمار در دولت دوازدهم و در سایه رونق این بازارچه به 674 پیله ور رسیده است.
وی سایر دستاوردهای ارزشمند دولت تدبیر و امید در این شهرستان را یادآور شد و اظهار کرد: قبل از دولت یازدهم بیمارستان امام خمینی (ره) به عنوان تنها بیمارستان پلدشت به صورت یک درمانگاه شبانه روزی فعالیت می کرد اما در حال حاضر با 46 تختخواب به مراجعه کنندگان خدمات ارائه می کند.
وی اضافه کرد: تجهیزات و تاسیسات این بیمارستان با شروع دولت یازدهم ارتقا یافت و پزشکان متخصص در رشته های جراحی عمومی، متخصص داخلی، زنان زایمان، بیهوشی و اطفال در بیمارستان مستقر شدند.
وی ادامه داد: 6 واحد خانه بهداشت روستایی با چهار میلیارد و 70 میلیون ریال هزینه و همچنین یک پایگاه امداد جاده ای در سال 1394 در این شهرستان احداث شده است.
عبدالله نژاد اعلام کرد: احداث سه واحد پایگاه سلامت نیز در پلدشت مصوب شده و عملیات اجرایی مرکز سلامت ' پورناک' نیز هم اینک در حال اتمام است.

** احداث سد کرم آباد پلدشت و پایاب آن 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد
فرماندار پلدشت با اشاره به اینکه عملیات اجرایی سد کرم آباد و پایاب آن به مساحت 19 هزار و 250 هکتار و با اعتباری بالغ بر 10 هزار میلیارد ریال در سال 1395 شروع شده بود، گفت: این طرح در حال حاضر 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در اواخر سال 1397 شمسی به بهره برداری می رسد.
اکبر عبدالله نژاد افزود: عملیات اجرایی آبیاری تحت فشار پایاب سد کرم آباد به مساحت 6 هزار و 220 هکتار و با 970 میلیارد ریال اعتبار در حال اجراست.
وی اضافه کرد: 2 هزار و 300 هکتار از زمین های کشاورزی دشت ' یارآغلی' به زیر کشت رفته است و انواع محصولات کشاورزی اعم از غلات و صیفی جات در آن کشت می شود و در نتیجه آن برای 800 نفر از فارغ التحصیلان رشته کشاورزی اشتغال مستقیم ایجاد شده است.
وی با اشاره به اینکه شبکه آبیاری تحت فشار پایاب سد 'قیقاج' پلدشت در حال اجراست، ادامه داد: 2 هزار و 600 هکتار در بهره برداری فاز اول با اعتبار 370 میلیارد ریال و یکهزار و 220 هکتار در فاز دوم تحت پوشش شبکه آبیاری تحت فشار قرار می گیرد.
وی بیان کرد: کاهش و مدیریت مصرف آب و همچنین افزایش میزان بازدهی محصولات کشاورزی از مهم ترین اهداف این طرح است.
فرماندار پلدشت اظهار کرد: عملیات اجرای آبیاری تحت فشار در 400 هکتار از زمین های کشاورزی منطقه 'نازک' این شهرستان در این دولت به اتمام رسیده است.
عبدالله نژاد افزود: سه هزار هکتار از زمین های کشاورزی دشت شیبلو و یکهزار و 700 هکتار از اراضی واقع در پایاب سد ماکو جهت اجرای آبیاری تحت فشار و در راستای اجرای طرح مهار آب رودخانه های مرزی مصوب شده است.
وی اضافه کرد: عملیات گازرسانی به روستاهای 'قلیش لانمیش' و 'دایلان کندی' در ابتدای شروع به کار دولت یازدهم آغاز شده و در سال آخر دولت به پایان رسیده است.
وی با اشاره اینکه گازرسانی به 12 روستای واقع در محور پلدشت - مرگنلر در دهه فجر سال 1394 شروع بود، ادامه داد: در حال حاضر شبکه گذاری این طرح با پیشرفت فیزیکی بالای 90 درصد در حال اجراست و در ابتدای سال 1397 به بهره برداری می رسد.
عبدالله نژاد با بیان اینکه محور پلدشت - مرگنلر به عنوان تنها راه ارتباطی اصلی مرکز شهرستان به سایر نقاط استان و تنها مسیر دسترسی اصلی پایانه مرزی پلدشت است، گفت: در سال 1393 با تخصیص اعتبارات استانی در کمیته برنامه ریزی شهرستان، 2 کیلومتر اول آن به صورت چهار بانده احداث شده است و تا پایان سال 1396 به بهره برداری می رسد.
وی با اشاره به اینکه آب پلدشت براساس آزمایش ها مشکل کمی و کیفی نداشته اما طعم خوشایندی ندارد، گفت: احداث تصفیه خانه و خرید دستگاه آب شیرین کن با 30 میلیارد ریال هزینه در شهریور سال 1396 به بهره برداری می رسد.
وی با تاکید بر اینکه طرح های آبرسانی روستایی در شروع دولت یازدهم به صورت نیمه کاره رها شده بود، گفت: در شروع دولت یازدهم عملیات اجرای همه طرح های آبرسانی روستایی اعم از توسعه خطوط انتقال و شبکه های آب و مخازن ذخیره و ایستگاه های پمپاژ شروع شد.
وی بیان کرد: در طول فعالیت سه ساله دولت اعتباری بالغ بر 65 میلیارد ریال در بخش آب شرب روستایی اختصاص یافته و در 35 روستای تابعه شهرستان عملیات آبرسانی به اتمام رسیده است.
فرماندار پلدشت اظهار کرد: 95 میلیارد ریال کمک های دولتی از ابتدای سال 1392 تا پایان سال 1395 به حساب دهیاری ها و شهرداری های شهرستان جهت اجرای طرح توسعه و عمران شهری و روستایی واریز شده است.
عبدالله نژاد افزود: 334 واحد مسکونی در شهر و روستاها از ابتدای سال 1392 تاکنون با واگذاری حدود 53 میلیارد ریال در این شهرستان احداث شده است.
وی اضافه کرد: عملیات احداث دیواره خاکی در ساحل رودخانه مرزی ارس واقع در مسیر روستاهای زنگنه به منظور مصون ماندن از خطر طغیان رودخانه و جاری شدن سیل در سال 1395با اعتبار 60 میلیارد ریال در حال اجراست.
عبدالله نژاد اظهار کرد: یک مدرسه هشت کلاسه فنی و حرفه ای با 12 میلیارد ریال هزینه در سال 1394، یک مدرسه سه کلاسه خیرساز در سال 1393 و همچنین یک مدرسه 6 کلاسه خیرساز در هفته دولت سال گذشته به بهره برداری رسید.
وی بیان کرد: 200 میلیون ریال برای پنج نفر از بانوان در سال 1394 از محل تسهیلات مشاغل خانگی و 300 میلیون ریال در سال 1395 به 6 نفر از بانوان از طریق صندوق کارآفرینی امید کمک شده است.
وی به اشاره به اینکه پلدشت از سال 1387 از سطح بخش به شهرستان ارتقا یافته است، گفت: هشت اداره برای اولین بار در سطح شهرستان برای خدمت رسانی بهتر به شهروندان استقرار یافت.
به گزارش ایرنا پلدشت با جمعیت 42 هزار و 170 نفر و با مساحتی بالغ بر یکهزار و 508 کیلومتر مربع در شمال آذربایجان غربی واقع بوده و دارای 71 روستا و 2 بخش مرکزی و ارس است.
7129/3072
** خبرنگار: توحید محمودپور ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.