رحیم تیموری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کمیته بین المللی پارالمپیک فهرست نامزدهای برترین ورزشکاران جهان و پارالمپیک گذشته را اعلام کرده که نام سیامند رحمان از ایران در میان این سه نامزد نهایی به چشم می خورد.
وی گفت: سه نامزد انتخابی بهترین ورزشکار مرد معلول جهان در سال 2017 میلادی 'مارسل هاگ' از سوئیس، ویلچرران 800 متر و 1500 متر است که به 'گلوله نقره ای' شهرت دارد، 'ایهار بوکی' از بلاروس شناگر و 'سیامند رحمان' قهرمان ایرانی وزنه برداری سنگین وزن المپیک و قوی ترین مرد معلولان جهان هستند.
رحیم تیموری گفت: نامزد نهایی در مجمع عمومی کمیته بین المللی پارالمپیک که 7 سپتامبر(16 شهریور) در ابوظبی برگزار می شود، انتخاب خواهد شد.
وی افزود: سیامند رحمان به همراه رئیس فدراسیون وزنه برداری به عنوان نماینده ورزشکاران در این مراسم حضور می یابد.
جایزه برترین های سال 2017 به بهترین ورزشکار مرد و بهترین ورزشکار زن، بهترین تیم، بهترین ورزشکار تازه وارد زن، بهترین ورزشکار تازه وارد مرد در هفتم سپتامبر همزمان با برگزاری مجمع عمومی کمیته بین المللی پارالمپیک در ابوظبی به برندگان اهدا می شود.
سیامند رحمان' در سال 1387 برای نخستین بار به اردوی وزنه برداری معلولان ایران دعوت شد.
رحمان وزنه بردار ملی پوش اشنویه ای در حرکتی باور نکردنی در پارالمپیک ریو 2016 وزنه 310 کیلوگرمی را مهار کرد و تمام رکوردهای جهان و پارالمپیک را شکست.
شهرستان اشنویه با بیش از 70 هزار نفر جمعیت در غرب آذربایجان غربی قرار دارد.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
3093**خبرنگار: سارا معروفی**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.