به گزارش ایرنا، مدیر جهاد کشاورزی سردشت شامگاه دوشنبه در محل افتتاح طرح ها در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این طرح ها در سطح 45 هکتار و در 2 بخش وزینه و مرکزی شهرستان اجرا شده که از مبلغ کلی سرمایه گذاری ها 2 میلیارد و 391 میلیون ریال کمک بلاعوض دولتی و 2 میلیارد و 921 میلیون ریال آورده شخصی بوده است.
رسول سعیدیان افزود: روستاهای 'آلواتان' دشت وزینه، 'مامه زینه'، 'عثمان آباد'، 'هندآباد'، 'بناویله کوچک'، 'بصره'، 'بانه زیر'، 'میرشیخ حیدر' و 'شینوه' محل اجرای طرح های سامانه آبیاری تحت فشار است.
وی با اشاره به بهره برداری از طرح روستای آلواتان دشت وزینه که به نیابت از سایر طرح های آبیاری تحت فشار افتتاح شد، گفت: اجرای سامانه آبیاری تحت فشار در این منطقه بیش از 33 هکتار را تحت پوشش قرار داده و هزینه اجرایی آن سه میلیارد و 595 میلیون ریال بوده که به کشت یونجه، غلات و صیفی جات اختصاص یافته است.
سعیدیان اظهار کرد: در این طرح از سامانه آبیاری کلاسیک ثابت و نوع پمپاژ ثقلی استفاده شده که محل تامین آب مورد نیاز طرح سه چشمه با دبی متوسط سالانه 58 لیتر بر ثانیه است.

**35 طرح عمرانی در بخش وزینه سردشت افتتاح شد**
بخشدار وزینه در این مراسم گفت: سنگفرش روستای دیوالان در بخش وزینه سردشت به نیابت از 35 طرح عمرانی شامل دیوار حائل، پل، کانال کشی، دفع فاضلاب و بوستان روستایی با اعتبار 12 میلیارد ریال اجرا و افتتاح شد که حدود 40 درصد از هزینه آن از طریق مشارکت اهالی تامین شده است.
میراشکان مهدوی نیا افزود: در روستای دیوالان با 79 خانوار و جمعیت 459 نفر حدود 2 هزار و 200 مترمربع سنگفرش اجرا و مبلغ یک میلیارد و 800 میلیون ریال در این روستا هزینه شده است.

**شهر میراباد صاحب نخستین دفتر پستی آذربایجان غربی در بین بخش های استان شد**
رئیس اداره پست سردشت در مراسم افتتاح این طرح به ایرنا گفت: شهر میراباد مرکز بخش وزینه شهرستان سردشت به عنوان نخستین بخش استان صاحب دفتر پستی شد.
کمال عثمانی افزود: این دفتر روزانه ظرفیت خدمات رسانی به 30 نفر ارباب رجوع را دارد که همزمان ثبت نام کارت هوشمند ملی هم در این مکان انجام شده و تا آخر امسال کارت های چهار تا پنج هزار نفر در همان محل تحویل صاحبشان می شود.
وی اظهار کرد: این مکان در زمینی به مساحت 570 مترمربع و زیربنای 60 مترمربع در یک طبقه با هزینه اولیه 200 میلیون ریال راه اندازی شده است.
افتتاح مدرسه 3 کلاسه روستای “سیپه لکان” در بخش وزینه سردشت
دانش آموزان روستای سیپه لکان در بخش وزینه شهرستان سردشت که در اتاقک درس می خواندند با همت خیران مدرسه ساز در ساختمانی با مساحت 150 مترمربع که مبلغ یک میلیارد و 700 میلیون ریال در آن هزینه شده از اول مهر در این مدرسه تحصیل می کنند.
شهرستان سردشت با جمعیت 120 هزار نفر در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با اقلیم کردستان عراق قرار گرفته است.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
7562/3093**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.