مدیر فرهنگی اجتماعی شهرداری خوی گفت: ششمین دوره نقاشی دیواری خوی برگزار می شود.

علی اکبر چیت ساز در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی، ضمن بیان این مطلب افزود: فراخوان ششمین نقاشی دیواری شهرداری خوی، طی روزهای اخیر منتشر شده و هنرمندان عرصه های مختلف نقاشی، گرافیک و خوشنویسی به صورت انفرادی و گروهی می توانند نسبت به ارائه طرح های مختلف هنری برای ارزیابی آثار جهت اجرا ارائه نمایند.

چیت ساز گفت: طرح های نقاشی و گرافیک در قالب برداشت آزاد هنری و با استفاده از شیوه های اجرایی خلاق  در ششمین دوره از نقاشی دیواری شهری مورد نظر بوده و قطعا در ارزیابی آثار خلاقیت هنری، غیر تکراری بودن آثار و دوری از سطحی نگری ملاک عمل خواهد بود.

وی افزود: نقاشی دیواری، نقاشی خط، خوشنویسی با تِم ترکیبی گرافیکی، طرح های گرافیکی انتزاعی، طرح های مفهومی و آموزشی، مسائل شهرنشینی، طبیعت و ایده های خلاقانه ی تصویری از جمله آیتم های دیگری است که در بررسی آثار مورد توجه خواهد بود.

وی با اشاره به تنوع طرح ها و افزایش چشم گیر تعداد گروه ها و هنرمندان شرکت کننده در چندین دوره از جشنواره نقاشی دیواری افزود: خوشبختانه با رویکرد خوب فرهنگی و توجه ویژه شهرداری به تخصصی تر نمودن اجرای طرح های مختلف هنری از جمله نقاشی دیواری شهری در طول برگزاری این جشنواره ها و تلاش برای افزایش کیفی آثار اجرا شده، در این چند دوره، از لحاظ تنوع طرح های دریافتی و هم از لحاظ کمی تعداد شرکت کنندگان هنرمند علی الخصوص از سوی هنرمندان بانوی خوئی با افزایش قابل توجهی مواجه بودیم. 

چیت ساز افزود: مخاطب پذیری بالا، قابلیت اجرا در فضای شهری در قالب نقاشی دیواری، تنوع مفهومی، تنوع و استفاده از رنگ های مفرح و گرم، ایده های جدید، توجه به ساختار فرهنگی شهر خوی، استفاده از تکنیک های گرافیکی و نقاشی، دوری از سطحی نگری و نگاه تخصصی به نقاشی دیواری بعنوان فضایی مناسب برای ایجاد نشاط عمومی شهر از ویژگیهای مهم دیگر برای انتخاب طرح های هنرمندان خواهد بود.  

وی با اشاره به زمان بندی اجرای جشنواره گفت: طی روزهای گذشته فراخوان نقاشی دیواری شهری از سوی شهرداری منتشر شده و هنرمندان عزیز می توانند بصورت فردی یا گروهی طرح های مورد نظر خود را به مدیریت فرهنگی اجتماعی شهرداری ارائه نمایند تا پس از اتمام تاریخ فراخوان،  ارزیابی آثار و انتخاب و داوری طرح ها به پایان رسیده و پس از تعیین اماکن و معابر سطح شهر بر اساس طرح های منتخب اجرای این طرح ها از سوی هنرمندان آغاز می شود. 

گفتنی است هنرمندان و فعالین هنری علاقمند می توانند حداکثر 5 اثر برای ارزیابی تا پایان مردادماه به مدیریت فرهنگی اجتماعی شهرداری خوی ارائه نمایند.  


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.