به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، طرح گردشگری تفریحی اقامتی ستاره سیلوانا صبح امروز با حضور سعادت استاندار آذربایجان غربی، حسن‌خانی فرماندار ارومیه، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، بخشدار، شهردار و امام جمعه سیلوانا و جمعی دیگر از مدیران و مسئولان محلی، کلنگ زنی شد.

طرح گردشگری، تفریحی و اقامتی ستاره سیلوانا واقع در کیلومتر ۳۱ جاده ارومیه - سیلوانا و حد فاصل میان دریاچه پشت سد و سه راهی راژان - در محدوده بخش سیلوانا- مجموعه ای با مساحت ۱۲ هزار هکتار می باشد. این مجموعه که از موقعیت منحصر به فردی به لحاظ پتانسیل های گردشگری برخوردار است، در پنج سایت مجزا و مستقل طراحی گردیده است.

این سایت ها به لحاظ عملکرد در سه مجموعه گردشگری، اقامتی و ورزشی قابل دسته بندی می باشند و در عین حالیکه مختص بخود بوده، بخشی از یک مجموعه کلان می باشند؛ بعبارت دیگر تمام اجزای در نظر گرفته شده در این مجموعه نقش مکمل و تمام کننده نسبت به یکدیگر را بر عهده دارند.

مجموعه های اقامتی بصورت چادر، فروشگاه های عرضه محصولات بومی، هتل ۳ ستاره، زمین های ورزشی اسب سواری، والیبال ساحلی، تیراندازی، موتورسواری و دوچرخه سواری، مینی گلف، مجموعه اقامتی بصورت سوئیت های یک و ۲ طبقه و زمین های بازی کودکان و کافی شاپ و ... از جمله بخش های این مجموعه گردشگری تفریحی خواهد بود.

سعادت استاندار آذربایجان غربی در آئین کلنگ زنی این طرح گردشگری گفت: منطقه سیلوانا با توجه به وجود پتانسیل های گردشگری ویژه از مناطق مستعد سرمایه گذاری در استان است و امیدواریم طرح گردشگری تفریحی اقامتی که امروز کلنگ زنی شد مقدمه ای برای سرمایه گذاری های آتی در این منطقه باشد.
وی خاطر نشان کرد: احداث مجتمع های مسکونی دانشگاهی در منطقه سیلوانا، احداث ۱۲ هتل بیمارستان که مجوز ساخت بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی آن صادر شده و احداث جاده اقتصادی از مسیر سلماس-سرو- سیلوانا تا اشنویه از جمله پروژه هایی است که در دستور کار قرار دارد و با تکمیل آنها شاهد توسعه و شکوفایی بیش از پیش استان و بویژه منطقه سیلوانای ارومیه خواهیم بود.

 

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 717929
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.