به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی ، محمود مظلومی با بیان این مطلب گفت: از ۷۶ مورد از قلع و قمع بنای انجام شده در این بازه زمانی ۲۸ مورد از آن دارای حکم قطعی قضایی و مابقی در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ در سطح ۷۲۴۵۳ متر مربع از اراضی کشاورزی انجام شده است.
وی با اشاره به راه اندازی سامانه ۱۳۱جهت دریافت گزارش های مردمی برای حفاظت از اراضی کشاورزی استان از سال ۹۴ در محل مدیریت امور اراضی استان، اظهارکرد : این سامانه با هدف ارتباط مردمی برای اطلاع رسانی جهت پیشگیری و برخورد با ساخت و ساز های غیر مجاز در اراضی زراعی و باغی راه اندازی شده و آماده دریافت هر گونه خبر ها و اطلاعات مردمی در این خصوص است.
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: مستندسازی مستمر گزارش‌ها و فعالیت‌ها از سوی تمامی حلقه‌های زنجیره حفاظت اراضی کشاورزی از مرحله دریافت گزارش از سوی اپراتور سامانه ۱۳۱ تا اقدام نیروهای گشت حفاظت اراضی، نقش مهمی در دقت عمل و انجام موثر و قانونی وظایف ایفا می‌کند.
مظلومی خاطر نشان کرد: در طی ۴ ماهه نخست سال جاری تعداد ۴۰۹ مورد گزارش مردمی در سیستم سامانه ۱۳۱ استان ثبت شده است که تعداد ۲۳۲ مورد از این گزارش ها در زمینه تغییر کاربری ، ۱۰۶ مورد گزارش مشاوره ای و مابقی تشکر و قدر دانی از اقدامات انجام شده توسط این مدیریت است .
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در سه ماهه نخست سال جاری در خصوص رفع تداخلات اراضی استان افزود: در این بازه زمانی در مجموع ۳۲۴۰ هکتار از پلاک های مطروحه دارای تداخل که ۱۵۷۹ هکتار ازاین اراضی جزو اراضی ملی هستند بیش از ۹۰۵ هکتار ازاین اراضی تثبیت و تعیین تکلیف شدند.
وی اضافه کرد: در این راستا ۱۴۹۳ هکتار از اراضی نیز که جزو اراضی غیر ملی بودند ساماندهی و تعیین تکلیف شدند.
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان خاطر نشان کرد : در این بازه زمانی ۵ پلاک دارای نقشه تجمیعی به کمیسیون استانی ارسال شده است .
مظلومی گفت: در راستای اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها در سه ماهه اول سال جاری تعداد ۱۴ مورد طرح دعوی علیه متخلفین صورت گرفته و در طی این مدت ۳۱ رای در پرونده های تغییر کاربری غیر مجاز صادر گردیده است.
وی ادامه داد: تعداد ۱۱۲ مورد تغییر کاربری غیر مجاز در ۵ هکتار ازاراضی زراعی استان در این مدت شناسایی شده است .

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 716156
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.