به گزارش ایرنا سید مهدی کاتب روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بوکان، محمدیار، نقده، پیرانشهر، میاندوآب، تکاب، ارومیه، سلماس، خوی، چالدران، چایپاره، پلدشت، ماکو و شوط شهرستان ها و شهرهایی است که جشنواره زیرسایه خورشید در آنها برگزار می شود.
وی اظهار کرد: امسال 170 عنوان برنامه برای اجرا درجشنواره زیرسایه خورشید آذربایجان غربی در نظر گرفته شده است که با همکاری سازمان های دولتی و غیر دولتی اجرا می شود.
وی حضور در مرکز نگهداری کودکان بد یا بی سرپرست و مرکز نگهداری از سالمندان و دیدار با زندانیان را از جمله برنامه های این جشنواره خواند و افزود: دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، برگزاری جشن بزرگ امام رضا در ارومیه و شهرستان های نقده و تکاب در جنوب استان، شوط و چالدران در شمال استان، غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان و عیادت از بیماران از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده برای جشنواره زیرسایه خورشید در آذربایجان غربی است.
وی بیان کرد: فرهنگسازی زیارت از راه دور، فرصت سازی تبلیغی، ایجاد نشاط دینی و معنوی، ایجاد تعادل و تعاون در آئین مذهبی و تعظیم شعائر دینی از اهداف و راهبردهای جشنواره زیر سایه خورشید است.
مدیرعامل موسسه دارالحافظین آذربایجان غربی گفت: کاروانی که به این استان اعزام می شود شامل 2 مبلغ و چهارخادم حرم رضوی است که این مبلغان از اساتید حوزه و دانشگاه هستند؛ یک گروه مبلغ در ارومیه مستقر می شود و گروه دیگر برنامه شهرستان ها را بر عهده می گیرد.
کاتب افزود: این جشنواره با همکاری هشت کارگروه و 30 تشکل مردمی که شامل 100 جوان است برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، نهمین دوره جشنواره در سایه خورشید در 700 شهر کشور و 34 کشور خارجی در دهه کرامت برگزار می شود.
8137/3072 **خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.