عباس حسن خانی روز سه شنبه در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان ارومیه افزود: جلوگیری از آلودگی آب ها و محیط زیست یک ضرورت است و باید همه توان خود را برای حفاظت از محیط زیست و رفع آلودگی آن بکار ببندیم.
وی اضافه کرد: تامین آب سالم برای بخش کشاورزی امری مهم است و تدابیر لازم برای هدایت آب سالم و بهداشتی به مزارع و باغات باید اندیشیده شود که رهاسازی آب های آلوده در محیط زیست، مانعی اساسی در مقابل این هدف گذاری مهم به شمار می رود.
فرماندار ارومیه گفت: در مردم باید این اطمینان را ایجاد کرد که محصولات کشاورزی مورد استفاده شان از سلامت لازم برخوردارند تا دغدغه آنها در زمینه آلوده بودن محصولات خریداری شده رفع شود.
حسن خانی افزود: تامین بهداشت و امنیت غذایی مردم در واحدهای عرضه مواد خوراکی ضروری است و در این راستا آموزش فنی و بهداشتی نیروی کار شاغل در واحدهای تولید مواد غذایی مانند غذاخوری ها و قنادی ها ضروری است.
به گزارش ایرنا، برخی واحدهای صنعتی در کشور و آذربایجان غربی بدون رعایت موارد بهداشتی فاضلاب خود را در آب های سطحی و محیط زیست رها می کنند که این امر همیشه مورد انتقاد مسئولان و مردم بوده است.
با توجه به اینکه ایمنی مواد غذایی یک مسئولیت مشترک است کار در تمام طول زنجیره مواد غذایی از کشاورزان، تولیدکنندگان تا فروشندگان و مصرف کنندگان مهم است.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.