صادق قادری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: 18 واحد صنعتی دیگر نیز در مهاباد به صورت نیمه فعال یا فعالیت فصلی با اشتغال تعداد 464 نفر فعالیت می کنند.
وی همچنین با اشاره به فعالیت 10 هزار واحد صنفی در مهاباد بیان کرد: 25 هزار نفر هم در حوزه اصناف این شهرستان اشتغال دارند.
قادری همچنین بیان کرد: اکنون 22 طرح صنعتی با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری یکهزار و 400 میلیارد ریال و پیش‌بینی اشتغال 940 نفر در شهرستان مهاباد در حال اجرا است.
وی اضافه کرد: از این تعداد 11 طرح که بالای 50 درصد پیشرفت فیزیکی است امسال به بهره برداری می رسد.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: این طرح ها برای 276 نفر اشتغال‌ ایجاد می کند.
قادری با اشاره به اینکه در بخش معدن 67 معدن دارای پروانه وجود دارد که 13 نوع ماده معدنی در آن استخراج می‌شود، اظهار کرد: ظرفیت‌های مطلوب معدن سبب شده در فرآوری، سرمایه‌گذاری مناسبی در صورت گیرد و ‌اکنون هشت واحد فرآوری معدنی با سرمایه‌گذاری بالای 460 میلیارد ریال و اشتغال 200 نفر فعالیت می‌کنند.
وی با اشاره به صدور 98 مجوز سرمایه‌گذاری در طول چهار سال گذشته اظهار کرد: اکنون 22 طرح آن در حال اجرا بوده و 32 واحد صنعتی نیز با سرمایه‌گذاری 11 هزار و 560 میلیارد ریال با اشتغال 989 نفر در این مدت به بهره‌برداری رسیده که عمده اشتغال و سرمایه‌گذاری آن مربوط به شرکت پتروشیمی مهاباد است.
وی گفت: بی‌شک صنایع پتروشیمی دارای ظرفیت بسیار مطلوبی برای اشتغال و سرمایه‌گذاری در حوزه پائین دستی پتروشیمی بوده و همین موضوع موجب شده مهاباد در موضوع سرمایه‌گذاری 25 درصد سهم استان را به خود اختصاص و رتبه نخست سرمایه‌گذاری را در آذربایجان غربی داشته باشد.
قادری با اشاره به بهره‌برداری از 19 معدن با اشتغال 152 نفر در چهار سال گذشته اظهار کرد: اولویت دولت ایجاد و توسعه زیر ساخت‌های بخش معدن هم برای توسعه فعالیت‌های معدنی و هم تغییر دیدگاه مردم منطقه به این فعالیت‌ها است و در این رابطه می‌توان به ایجاد جاده اوزوندره – گرده‌بردان با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد ریال اشاره کرد.
وی با اشاره به صدور سه هزار و 111 پروانه در بخش واحدهای صنفی، از اشتغال هفت هزار و 777 نفر خبر داد و گفت: از اولویت‌های دولت در بخش صنف، ثبات قیمت‌ها و کاهش تورم بوده و در همین رابطه 17 هزار بازرسی در سال صورت می‌گیرد.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد در رابطه با تسهیلات رونق تولید افزود: تاکنون پنج هزار و 650 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به 424 واحد در استان اختصاص داده شده و در شهرستان مهاباد 119 واحد تولیدی و کشاورزی برای دریافت تسهیلات نام نویسی کردند.
قادری افزود: از این تعداد 38 واحد شامل 11 واحد صنعتی و 27 واحد کشاورزی موفق به دریافت تسهیلاتی با رقم 320 میلیارد ریال شده‌اند.
شهرستان مهاباد با حدود 237 هزار نفر جمعیت دارای یک شهرک صنعتی با 110 واحد صنعتی مجوزدار بوده و در جنوب آذربایجان غربی واقع است.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
3093**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.