به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، قنبر کریم نژاد به مناسبت ۲۶ تیرماه سالروز تاسیس شورای نگهبان در جمع خبرنگاران گفت: ۱۵۰۰۰ نفر ناظر امین در شبکه شورای نگهبان مسئول حراست و حفاظت از انتخابات را در استان بر عهده دارند.

وی افزود: ما باید خود را بیشتر از دیگران ملزم به رعایت قانون اساسی کنیم و براین اساس شورای نگهبان طبق قانون اساسی ۴ وظیفه کلی دارد.
مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات آذربایجان غربی تصریح کرد: نظارت بر انتخابات از وظایف شورای نگهبان است ضمن اینکه شورای نگهبان ۹ وظیفه فرعی نیز دارد.
کریم نژاد گفت: در کشور ما پنج نوع انتخابات وجود دارد که بر ۴ انتخابات شورای نگهبان نظارت می کند و انتخابات شورای شهر و روستا به شورای نگهبان مربوط نیست.
وی خاطر نشان کرد: برای گرامیداشت سالروز تاسیس نهاد مقدس شورای نگهبان برنامه های مختلفی تدوین شده است که از جمله می توان تجدید میثاق با شهدا و دیدار با نماینده ولی فقیه و با ائمه جمعه در شهرستان های استان جزو برنامه های تکریم گرامیداشت سالروز تاسیس شورای نگهبان است.

کریم نژاد گفت:هر چند تخلفاتی در انتخابات امسال مشهود بود و در محاکم قضایی در حال رسیدگی است ولی انتخابات سال ۹۶ با سلامت کامل برگزار شد و مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت.

وی اضافه کرد: کمبود تعرفه، تاخیر در شروع رای گیری، عدم رعایت یکطرفی، عدم صدور کارت نماینده نامزدها، خرید و فروش آرا جزو اصلی ترین تخلفات مطرح شده هستند که در بیانیه شورای نگهبان هم به آن اشاره شده است.

مسئول دفتر نظات و بازرسی انتخابات آذربایجان غربی تصریح کرد: در ایام تبلیغات انتخابات نیز تخلفاتی در زمان پیش از آغاز زمان قانونی و در زمان قانونی را شاهد بودیم که پرونده افراد حقیقی و حقوقی مفتوح است و هنوز در برخی از پرونده ها به نتیجه نهایی نرسیده ایم.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 703000
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.