استاندار آذربایجان غربی بر ضرورت گسترش فرهنگ کتابخوانی در استان تاکید کرد.

به گزارش ایسنا منطقه اذربایجان غربی قربانعلی سعادت صبح امروزدر اولین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان که درسالن نهاد کتابخانه عمومی برگزار شد ضمن تاکید بر لزوم گسترش فرهنگ کتابخوانی در استان تصریح کرد: احداث کتابخانه در محلات و مناطق حاشیه نشین استان در ارتقا شاخص فرهنگی جامعه بسیار اثرگذار خواهد بود.

وی ادامه داد: بدلیل کمبود امکانات و خانه های کوچک با حضور جمعیت زیاد خانوار در مناطق حاشیه نشین کودکان و نوجوانان،قرائت خانه های آن مناطق فرصتی مناسب برای تحصیل و مطالعه شان را فراهم می کند.

سعادت با بیان اینکه وجود فرهنگسراها در پارک ها در زمینه های فرهنگی و اجتماعی مفید است اظهار کرد: برای رشد و ارتقا فرهنگی، تجهیز قرائت خانه های فرهنگسراهای پارک به کتاب  لازم و ضروری است.

استاندار آذربایجان غربی گفت: سرمایه گذاری بر روی قشر جوان در افزایش فرهنگ مطالعه ضرورت دارد.

وی افزود: انتظار می رود که هم مردم  و هم مسئولین به سمت کتاب و کتابخوانی حرکت کنند و باایجاد زمینه مشارکت دراین حوزه افزایش یابد.

سعادت ضمن ارائه این مطلب که نباید به مسئله کتاب در استان غفلت شود اظهار کرد: اقدامات لازم برای استفاده از کتابخانه سیار در محلات ،روستا ها و سکونتگاه های غیر رسمی  فراهم شود تا از این ظرفیت بخوبی استفاده شود.

استاندار آذربایجان غربی ضمن پاسخ به مشکلات حوزه نشر و ادبیات دفاع مقدس برخی مولفان استان تصریح کرد: زمینه رفع مشکلات حوزه نشر امکان پذیر بوده و امادگی برای حمایت از این حوزه داریم.

سعادت توجه به تاریخ شفاهی آذربایجان غربی را از ضروریات دانست و تصریح کرد: کتابهایی در این خصوص چاپ شده ولی نیاز به تجدید چاپ بوده  و ارائه چنین کتابهایی باید تداوم یابد.

وی گفت: آذربایجان غربی مفاخر و شخصیتهای زیادی دارد که نسلهای آینده بوجود این افراد افتخار خواهد کرد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.