به گزارش ایرنا علیرضا رادفر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در این مدت 2 میلیون و 767 هزار و 354 قلم انواع داروهای غیرمجاز، 38 میلیون و 283 هزار و 720 نخ سیگار خارجی، 112 هزار و 954 قوطی مشربات الکلی، 30 هزار متر پارچه خارجی، 206 هزار لیتر فرآورده های نفتی و 43 هزار و 138 عدد انواع لوازم آرایشی و بهداشتی در این استان توسط مرزبانان و نیروهای انتظامی کشف و ضبط شده است.
وی با اشاره به اینکه رهبری در خصوص برگشت ندادن کالاهای قاچاق به چرخه بازار تاکید دارند، اظهار کرد: در این رابطه در سال گذشته انواع کالای قاچاق از جمله البسه، مواد غذایی، داروهای غیرمجاز و سیگار خارجی با 90 میلیارد ریال ارزش در این استان امحا شده است.
وی اضافه کرد: در این خصوص تعداد 749 فقره پرونده کالای قاچاق کلان به تعزیرات حکومتی ارسال شده که از این تعداد 731 فقره پرونده مختومه شده است.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی گفت: در رابطه با کالای قاچاق و ارز قرارگاهی توسط نیروهای انتظامی و مرزبانی در استان از سال های گذشته تشکیل شده است و به صورت ویژه عملیات هایی انجام می دهد.
رادفر افزود: در این مدت تعداد متهمان 5.16 درصد ، کشفیات دخانیات 80 درصد، کشفیات فرآورده های نفتی 35 درصد، البسه خارجی 36 درصد، داروهای غیرمجاز 54 درصد، تجهیزات ماهواره ای 36 درصد و عملیات ها 40 درصد در این استان نسبت به مدت مشابه سه ماهه سال گذشته افزایش یافته است.
وی با تاکید بر اینکه در این مدت تعداد 28 شبکه قاچاق کالای در این استان شناسایی و متلاشی شده است، اظهار کرد: 201 فقره انبار دپوی کالای قاچاق شناسایی و پلمپ شده که 17 درصد شناسایی شبکه های قاچاق و 24 درصد شناسایی انبار دپو نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.
وی ادامه داد: کسانیکه به غیر از مبادی مجاز و شبانه کالای قاچاق وارد استان کنند، نیروهای مرزبانی با آنان به صورت جدی و قانونی برخورد می کند.
آذربایجان غربی با دارا بودن بیش از 960 کیلومتر مرز مشترک با کشورهای ترکیه، عراق و جمهوری خودمختار نخجوان از جمله استان های درگیر با معضل قاچاق کالا در کشور محسوب می شود.
6009/3072
** خبرنگار: یوسف رحیمی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.